וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מנרמלים גזענות: פעיל הימין ארנון סגל תרם כליה - "התנאי היה - רק ליהודי"

וואלה! ברנז'ה

12.7.2023 / 11:44

באתר ynet דיווחו כי פעיל הימין שהתמודד בפריימריז של "הציונות הדתית" תרם כליה כחלק מהשתלה צולבת שנערכה בבתי החולים בילינסון וסורוקה. "התנאי היחיד שלי היה שהכליה תלך ליהודי. זה העם שלי, וזו הקהילה שלי", אמר. באתר הגדירו אותו כ"עיתונאי"

ארנון סגל הוא פעיל ימין מוכר, הפועל למען עליית יהודים להר הבית. בבחירות האחרונות התמודד בפריימריז במסגרת מפלגת הציונות הדתית והגיע למקום התשיעי. בדיווח באתר ynet הוא הוצג כעיתונאי

איש הימין, אחיו של עמית סגל, תרם כליה כחלק מהשתלה צולבת שנערכה בבתי החולים בילינסון וסורוקה, ושבסיומה הושתלו כליות בשלושה אנשים - כך דווח היום (שלישי) באתר ynet.

לפי הדיווח, בסיומו של מרתון ההשתלות יוצא הדופן, "אחד התורמים האלטרואיסטים היה העיתונאי ארנון סגל, אחיו של עמית סגל ובנו של העיתונאי חגי סגל. הוא הסביר טרם הניתוח כי 'התנאי היחיד שלי היה שהכליה תלך ליהודי. זה העם שלי, וזו הקהילה שלי'". כשנשאל איך יגיב אם הכליה שלו תגיע לאיש שמאל או להט"ב, אמר: "אני מכבד את כולם".

המרכז הלאומי להשתלות הגיב לדברים ומסר: "הצלת חיים היא ערך עליון ללא קשר לדתו או מינו של התורם או הנתרם"

ארנון סגל. שרון גבאי, באדיבות המצולמים
ארנון סגל/באדיבות המצולמים, שרון גבאי

"מזכיר תקופות אפלות בהסטוריה האנושית"

ארנון סגל הוא פעיל ימין מוכר, הפועל למען עליית יהודים להר הבית. בבחירות האחרונות התמודד בפריימריז במסגרת מפלגת הציונות הדתית והגיע למקום התשיעי. בדיווח באתר ynet הוא הוצג כעיתונאי.

עם התמודדותו בפריימריז, לפני האיחוד עם עם עוצמה של בן גביר, סגל כתב כי חלומו הוא "להכיר בהר הבית כמקום קדוש ליהודים ולאפשר בו חופש פולחן", וכן לשוב לגוש קטיף ולבנות אותו מחדש. בנוסף כתב כי הוא מעוניין לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות, כך שרק יהודים לפי ההלכה יוכלו לעלות ארצה, ולהשיב את המסתננים לארצם.

מביה"ח בילינסון נמסר: "בית החולים הוא הגורם הרפואי המבצע את ההשתלה ואין לו כל מעורבות בבחירת התורמים והעדפותיהם למעט כשירות רפואית. אנחנו נמשיך לעשות לילות כימים בהצלת חיי כל אדם ולהוביל את תחום השתלות האיברים בישראל כפי שעשינו עד היום, אלפי השתלות איברים עפ"י נהלי משרד הבריאות".

מארגון תג מאיר נמסר בתגובה לדבריו של ארנון סגל: "הצלת חיים לפי קריטריון של דת, גזע, מין או מגדר היא מעשה נלוז, שמזכיר תקופות אפלות בהסטוריה האנושית. אדם הזקוק להצלת חיים איננו ערבי או יהודי אלא בן אנוש. ארנון סגל לא היה תורם את כליתו לרות המואביה, ציפורה המדיינית, תמר הכנענית ואוסנת המצרית. כמה חבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully