וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: ההאזנה לרדיו האזורי גבוהה במרבית האזורים מהתחנות הארציות

17.7.2023 / 10:35

סקר של הרשות השנייה מצא כי רדיו 103, רדיו חיפה, רדיו גלי ישראל זוכים לנתח האזנה גבוה מנתח האזנה לגלי צה"ל, ולעיתים גם מתחנות הרדיו של התאגיד - באזורים בהם הם משודרים. עוד עולה מהסקר: 59% מהאוכלוסייה היהודית מאזינה לרדיו בתדירות קבועה

לרדיו 103 FM נתח ההאזנה של 11% באזור גוש דן והוא מוביל על גלי צה"ל (8%) ואחרי כאן ב' (14.4%). כמו כן, כלל תחנות הרדיו האזוריות בגוש דן זוכות לנתח האזנה של 39%, גבוה מתחנות הרדיו של גלי צה"ל (33%) ותחנות הרדיו של תאגיד השידור (27%)

הרשות השנייה מפרסמת היום (שני) סקר הבודק הרגלי על הרדיו האזורי והארצי. ברשות אומרים כי הסקר נעשה במנותק מהשיח על פתיחת הזכיונות של הרדיו האזורי לארצי, אבל "בהחלט שופך הרבה אור על העוצמה של הרדיו האזורי ועל הנתח האזנה הגבוה שהם מקבלים ביחס לרדיו הארצי". כזכור, אחד היעדים שהציב שר התקשורת קרעי במסגרת הרפורמה בשוק התקשורת היא לאפשר לתחנות אזוריות לשדר במתכונת כלל ארצית - כאשר על פי ההערכות המטרה היא לסייע בכך לרדיו "גלי ישראל" הנחשב למזוהה עם המסרים של משפחת נתניהו.

על פי ממצאי הסקר, שנערך על ידי מכון "מדגם" בראשות מנו גבע, נתח ההאזנה לרדיו האזורי גבוה במרבית האזורים מנתח ההאזנה לחלק מהתחנות הארציות. מהממצאים עולה, כי רדיו 103, רדיו חיפה, רדיו גלי ישראל זוכות לנתח האזנה גבוה באזורים בהם הם משודרים והם מדורגים במקום השני לפני גלי צה"ל. רדיו ירושלים מדורג במקום השני בנתח האזנה באזור ירושלים בשווה לגלי צה"ל.

תוצאות הסקר מביאות לידי ביטוי את יחס החשיפה ונתח ההאזנה בין הרדיו האזורי לרדיו הארצי, בהתאם לאזורים שונים בארץ. הסקר בוחן הן את שיעור החשיפה (אחוז המאזינים לשידורי רדיו הרדיו מקרב כלל האוכלוסייה) והן את נתח האזנה (אחוז המאזינים לתחנת רדיו מבין כלל המאזינים).

לרדיו 103 FM נתח ההאזנה של 11% באזור גוש דן והוא מוביל על גלי צה"ל (8%) ואחרי כאן ב' (14.4%). כמו כן, כלל תחנות הרדיו האזוריות בגוש דן זוכות לנתח האזנה של 39%, גבוה מתחנות הרדיו של גלי צה"ל (33%) ותחנות הרדיו של תאגיד השידור (27%).

רדיו חיפה ממוקם שני בנתח ההאזנה (10%) באזור הכרמל והמפרץ, כשלפניו כאן ב' (13%) ואחריו גלי צה"ל (10%).

ינון מגל בן כספית. יחצ, עיבוד תמונה
ינון מגל בן כספית/עיבוד תמונה, יחצ

לרדיו גלי ישראל נתח ההאזנה של 8.2% באזור יהודה ושומרון, לכאן ב' (11.3%) ולאחריו גלי צה"ל (6.4%). כמו כן, כלל תחנות הרדיו האזוריות ביהודה ושומרון זוכות לנתח האזנה של 43.2%, גבוה מנתח האזנה לתחנות הרדיו של גלי צה"ל (32.8%) ותחנות הרדיו של תאגיד השידור (23.2%).

רדיו ירושלים, זוכה לנתח האזנה של 8.8% בירושלים רבתי כמו גלי צה"ל. לכאן ב' נתח של 15.2%. כמו כן, כלל תחנות הרדיו האזוריות בירושלים רבתי זוכות לנתח האזנה של 38%, גבוה מנתח האזנה לתחנות הרדיו של גלי צה"ל (30%) ותחנות הרדיו של תאגיד השידור (31%).

גם בז'אנר של תחנות המוסיקה, רבות מתחנות הרדיו האזוריות ממוקמות בנתחי ההאזנה לפני תחנות ארציות אחרות. כך למשל, תחנות המוסיקה הפופולאריות ECO99 (12.2%) ורדיוס (7.6%), זוכות לנתחי האזנה גבוהים יותר מתחנות המוסיקה הארציות כאן גימל (7.5%) וכאן 88 (%3.9) באזור השרון.

מיקרופון רדיו פודקאסט. freepik,
מיקרופון רדיו פודקאסט/freepik
59% מהאוכלוסייה היהודית הדוברת עברית מאזינים לרדיו בתדירות קבועה, 32% נוספים מאזינים מזדמנים, רק 9% אינם מאזינים כלל

הסקר בחן גם את נתח האזנה של קהלים שונים בקרב תחנות הרדיו האזוריות מגזריות, ביחס לתחנות הרדיו הארציות. כך, תחנת הרדיו האזורית קול חי היא במקום הראשון בנתח האזנה באזור המרכז (12.2%) לציבור המסורתי־דתי־חרדי, לפני כאן מורשת הארצית (6.2%). גם רדיו קול ברמה מגיע למקום השני ושווה לשיעורי האזנה לכאן מורשת במרכז בקרב המגזר (6.2%).

בקרב המגזר הערבי, רדיו א-שמס זוכה לנתח האזנה של 61% באזור הצפון וממוקם במקום הראשון, לעומת רדיו מכאן הארצית שזוכה רק ל־14% מנתח האזנה. גם תחנת הרדיו האזורית החדשה רדיו נאס זוכה ל־14% מנתח האזנה בדומה לרדיו מכאן הארצית.

עוד עולה מהסקר כי, שיעור החשיפה לרדיו ארצי ואזורי יחד בקרב הציבור הרחב מתחלק כך: 59% מהאוכלוסייה היהודית הדוברת עברית מאזינים לרדיו בתדירות קבועה, 32% נוספים מאזינים מזדמנים, רק 9% אינם מאזינים כלל. כאשר במגזר הרוסי, שיעורי ההאזנה הם כ־75% (בתדירות כלשהי). בנוסף, מצביע הסקר על כך ששליש (33%) מהאוכלוסייה היהודית הדוברת עברית מאזינים לרדיו האזורי. מהנתונים עולה כי 47% מהמסורתיים, הדתיים והחרדים באזור המרכז מאזינים לרדיו האזורי, 43% מהמסורתיים, דתיים וחרדים באזור התיכון (מרכז וירושלים) מאזינים לרדיו האזורי, 64% מהמגזר הערבי בצפון מאזינים לרדיו האזורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully