וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתפקיד מנחת הכנס הכלכלי - כתבת הכלכלה; בתפקיד מגיש הפרסים - מגיש החדשות

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 17:40

פס הייצור של מפעל החלטורות לא נח לרגע: עשרות ספונסרים מלב תחום הסיקור הכלכלי עומדים מאחורי "ועידת ישראל לתעשייה ותשתיות", אותה תנחה הכתבת הכלכלית של חדשות 12. יגיש את הפרס, מגיש "אולפן שישי" והמהדורה המרכזית - דני קושמרו

נותני החסות והמשתתפים בכנס הם מסוקריה של חדשות 12 ושל דואק בפרט. בכנס ישתתף גם מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות יעקב בליטשטיין

את פרס האתיקה העיתונאית כבר לא יקטפו השבוע בחדשות 12. במקום זה, יעניק בכיר מגישי החברה דני קושמרו פרסים לחברות מסחריות באירוע "ועידת ישראל לתשתיות ואנרגיה", שבו תשתתף גם הכתבת הכלכלית, עמליה דואק, כמנחה.

נותני החסות והמשתתפים בכנס הם מסוקריה של חדשות 12 ושל דואק בפרט. בראשם - חברות תחבורה, חברות ממשלתיות וחברות בתחום התשתיות. בכנס ישתתף גם מנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות יעקב בליטשטיין.

בין החברות ה"שותפות" (מממנות) את הכנס: רכבת ישראל, נמל אשדוד, בז"ן, נתיבי ישראל, נתיבי איילון, נמלי ישראל ורבות אחרות, כולן מלב תחום הסיקור החדשותי הכלכלי בישראל.

דני קושמרו ועמליה דואק בוועידת התעשיינים. ועידת התעשיינים, צילום מסך
דני קושמרו ועמליה דואק בוועידת התעשיינים/צילום מסך, ועידת התעשיינים
ועידת ישראל לאנרגיה ותשתיות. אתר רשמי, צילום מסך
ועידת ישראל לאנרגיה ותשתיות/צילום מסך, אתר רשמי
ועידת ישראל לאנרגיה ותשתיות. אתר רשמי, צילום מסך
ועידת ישראל לאנרגיה ותשתיות/צילום מסך, אתר רשמי
"היה מצופה מקברניטי גופי החדשות, למנוע את המצבים האלה, לא רק בהקשר של ניגוד העניינים הנקודתי שנוצר לעיתונאי כזה או אחר, אלא גם בקשר להשפעה הבעייתית שיש לזה על עבודת המערכת כולה"

מפעל החלטורות (השלמות ההכנסה) כמובן אינו חדש, ונוצר בין היתר גם מאופי התחום והמתח בין המשכורות הנמוכות יחסית, לבין ההכרה הציבורית והכוח להם זוכים העובדים. במובן הזה, חלטורות נתפסות פעמים רבות בהבנה או בהעלמת עין, למרות שאלו נושאות לא פעם אופי של ניגוד עניינים בין מסקר למסוקר. העלמת העין מובנת כאשר מדובר בכתב תחום שזקוק להשלמת הכנסה, אך מה קורה כאשר עיתונאים בכירים שאמורים להיות נטולי אינטרסים לחלוטין משתפים פעולה עם חברות עסקיות?

"קשה לקבל מצב שבו עיתונאים מעורבים באירועים של מסוקרים שלהם או של המערכות שלהם, בעיקר אם הדבר נעשה בתשלום. נוצר כאן מצב של ניגוד עניינים מובנה שגם תקנון האתיקה מתייחס אליו ומבקש למנוע. היה מצופה מקברניטי גופי החדשות, למנוע את המצבים האלה, לא רק בהקשר של ניגוד העניינים הנקודתי שנוצר לעיתונאי כזה או אחר, אלא גם בקשר להשפעה הבעייתית שיש לזה על עבודת המערכת כולה", אומר בהקשר זה עו"ד אלעד מן מעמותת "הצלחה".

בחדשות 12 בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully