וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת המיליונים של השגריר במרוקו נגד התאגיד ומיכאל שמש - "הפכו אדם מכובד לעבריין מין מתועב"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 13:26

למחוזי בחיפה הוגשה תביעת לשון הרע נגד תאגיד השידור כאן והכתב מיכאל שמש בגובה 2.5 מיליון שקלים בעקבות כתבה שתיארה עבירות מין לכאורה שביצע ד"ר דוד גוברין בעובדות במלון במרוקו בו לן. לפני מספר חודשים הבדיקה בעניינו הסתיימה ללא ממצאים

חילופי האשמות: יו"ר הקואליזציה התעמת בוועדת הכנסת עם ח"כ קיש/צילום: מיכאל שמש, גל"צ, עריכה: ורד לידני

לבית משפט המחוזי בחיפה הוגשה השבוע תביעת לשון הרע על ידי ד"ר דוד גוברין, נגד תאגיד השידור כאן והכתב מיכאל שמש בסך כ-2.5 מיליון שקלים. בתביעה טוען עו"ד בן קרפל בא כוחו של ד"ר גוברין, כי הנתבעים "שכתבו את סיפור-חייו של התובע, מאדם מוערך שבנה בעמל-כפיים מורשת שירות-ציבורי מפוארת שיכולה להפוך את ניני ניניו לגאים וזקופי-גב, הנתבעים הפכו את התובע לעבריין טוהר-מידות בזוי, ולעבריין מין מתועב".

ד"ר גוברין משרת כדיפלומט במשרד החוץ מזה כ -34 שנים וכיהן במגוון תפקידים בכירים במוקדים רגישים - האחרון בהם כראש הנציגות הישראלית במרוקו.

לפני שנה נחשף בכאן חדשות כי משרד החוץ קיבל עדות חמורה נגד גוברין. בתלונה שנשלחה נכתב: "השגריר אובססיבי כלפי נשים, יש עשרות סיפורים בעניין הזה". עוד פורסם כי צוות חקירה של משרד החוץ הגיע למרוקו לבדוק את הטענות. משרד החוץ מסר בתגובה אז כי "המכתב מוכר. יש שורה של טענות שעלו ושהביאו לבדיקת המשרד".

במרץ השנה, הוחלט במשרד החוץ להחזיר את גוברין לתפקיד ראש הנציגות הישראלית במרוקו, זאת לאחר שהבדיקה בעניינו בנציבות שירות המדינה נסגרה.

"יודגם כיצד בעבור "סקופ" צהוב, תאגיד ציבורי הסכים לחרב את היקר בנכסיו של אדם - שמו הטוב"

עוד פורסם כי חלק מהתלונות כלפיי גוברין מקורן ב'עובדות במלון' במרוקו בו התובע לן. לפי כתב התביעה, כל זאת לא היה ולא נברא. "לא הייתה שום תלונה רשמית המייחסת לתובע הטרדה מינית או עבירת מין, לא הייתה שום טענה כלפי התובע מצד עובדת כלשהי, לא כל שכן 'עשרות סיפורים'".

על פי התביעה, "החל מלפני שנה, תאגיד השידור כאן ומיכאל שמש הפיצו - בקדחנות ובכל פלטפורמה שברשותם - שורת פרסומים הרסניים שנועדו להנדס את תודעת הציבור, כך שהתובע ייתפס כעבריין שאינו אלא שפל אנושי, כמי שהטריד מינית נשים מוחלשות, ניצל אותן, העלים מתנות יקרות ערך, ביצע עבירות על טוהר המידות וכמעט המית חורבן על היחסים הדיפלומטיים של מדינת ישראל עם בעלת ברית חשובה".

"דרך הפרסומים הנ"ל, תתקבל הצצה לצד מדאיג ואף מקומם של ערוץ חדשות ציבורי והעושים בשמו. בין היתר, תוצג הקלות הבלתי-נסבלת בה ניתן להציג אסופת כזבים בלתי מבוררים, משל היו תוצר עבודת עיתונות רצינית, אמינה וזהירה. וכן, יודגם כיצד בעבור "סקופ" צהוב, תאגיד ציבורי הסכים לחרב את היקר בנכסיו של אדם - שמו הטוב - תוך התעלמות מוחלטת מחובתו לפעול ב"נאמנות לאמת העובדתית" כמצוות חוק השידור הציבורי, אותו חוק מכוחו קם התאגיד ובלעדיו הוא פשוט איננו", כתב עו"ד קרפל.

מתאגיד השידור נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את התביעה. נגיב בדרכים המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully