וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעה חריגה של נתניהו הובילה למשבר מול הכתבים המדיניים, שמאיימים בהחרמת הביקור בארה"ב

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 17:48

נתניהו הודיע למערכות שהכתבים המתלווים לנסיעה לא יורשו לחזור ארצה במטוס רה"מ, זאת בעקבות הסמיכות לצאת השבת ו"הדחיפות להגיע ארצה טרם כניסת יום כיפור". האם כך מנסה נתניהו להכשיר את הארכת הביקור?

הודעה חריגה של לשכת רה"מ למערכות התקשורת בישראל הובילה למשבר עם תא הכתבים המדיניים, שמאיימים להיעדר מכיסוי הביקור הצפוי בניו יורק וסן פרננסיסקו.

בהודעה, שדומה לה לא זכורה, התבשרו הכתבים המתלווים לנסיעת רה"מ כי לא יורשו לחזור ארצה במטוס רה"מ, זאת בעקבות "הסמיכות לצאת השבת והדחיפות להגיע ארצה טרם כניסת יום כיפור" (ראו ציוץ בהמשך).

בתגובה, תא הכתבים שיגר הבוקר לדובר רה"מ טופז לוק, מכתב איום ברור: "בשם כל הכתבים שאמורים לטוס ביחד עם רה"מ, אני מעדכן כי כל עוד לא נוכל לחזור איתכם במטוס רה"מ, לא נוכל להירשם לטיסה ונעדר ממנה. זה לא סביר לצפות מאיתנו, העיתונאים שמתלווים לנסיעה, לחלל שבת כדי להגיע ארצה לפני יום כיפור או לחילופין לשהות ביום כיפור בניו יורק. מה שאסור לכתבים על פי כללי הפרוטוקול - אמור לחול על הפמליה כולה".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורעייתו.. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ורעייתו./לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום
"נסיעות ראשי ממשלה לאורך שנים התנהלו באופן כזה שמנע חילול שבת - אנחנו עומדים על כך שגם הפעם יימצא הפתרון. מה שאסור לכתבים - אסור גם לראש הממשלה ופמלייתו"

עוד הוסיפו בתא הכתבים כי "למעשה, אתם מדירים מהמשלחת כל מי שרוצה לשהות ביום כיפור בארץ (כפי שרוצים רה"מ, פמלייתו ואנשי המקצוע) ולא מוכן לחלל שבת ולטוס במהלכה. אנחנו מצפים למציאת פתרון אבטחתי בהקדם שיאפשר את חזרתנו יחד עם רה"מ - תוך התחשבות כמובן בכתבים הדתיים המתלווים לנסיעה. נסיעות ראשי ממשלה לאורך שנים התנהלו באופן כזה שמנע חילול שבת - אנחנו עומדים על כך שגם הפעם יימצא הפתרון. מה שאסור לכתבים - אסור גם לראש הממשלה ופמלייתו".

על המכתב חתומים בין היתר כתבת חדשות 13 מוריה אסרף וולברג, כתב כאן חדשות מיכאל שמש, כתב ישראל היום אריאל כהנא ואחרים.

לא ברור מה גרם לנתניהו להוציא את ההודעה הזו למערכות העיתונים. אחת הסברות שנשמעו היא שמדובר בספין - משבר מלאכותי שמטרתו בסופו של דבר להכשיר את הארכת השהות של הזוג נתניהו בארה"ב עד לאחרי יום כיפור, זאת בצל החשש מביקורת ציבורית בנושא.

נזכיר, בשבוע שעבר ביקר נתניהו בקפריסין - מרחק 40 דק' טיסה לביקור שכלל פגישה עם מקבילו. הביקור הפך לשהייה ארוכה שכללה לילה במלון יוקרה, לזוג נתניהו ולפמלייתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully