וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין התומכים בתפילה בהפרדה בת"א הייתה גם מו"ל גלובס אלונה בר און

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 30.9.2023 / 15:37

עשרות גברים הגיעו להתפלל בהפרדה בכיכר דיזנגוף, בהם גם מו"ל גלובס ובן זוגה, מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין. ישראל זעירא, מראשי "בראש יהודי" שהוביל את הדרישה להפרדה, הפיק בעבר סרטון פרסומת גזעני למכירת דירות "בלי שכנים מזרחיים"

מאות מפגינים מנעו ערב יום הכיפורים את קיום תפילת כל נדרי בכיכר דיזנגוף בתל אביב, בעקבות הניסיון לחצוץ בין גברים לנשים. בין עשרות הגברים שהגיעו להתפלל בהפרדה, הייתה גם מו"ל גלובס אלונה בר און, שהופיעה לצד בן זוגה מגיש ערוץ 14 שמעון ריקלין. לפי מספר גולשים, גם העיתונאי ידידיה מאיר נכח במקום.

הדבר איננו עומד בחלל ריק: גלובס נוקט מאז תחילת ההפיכה המשטרית בעמדה שניתן לכנותה "שמרנית", זאת בזמן שמרבית מערכות העיתונים נלחמות נגד מהלכי הממשלה. גלובס היה גם בין אלו שמסגרו ראשונים את נושא "האמון במערכת המשפט" כבעיה שיש לטפל בה.

המתפללים הגיעו במטרה לקיים תפילה נפרדת למרות החלטת בית המשפט לדחות את העתירה של מארגני התפילה מישיבת "ראש יהודי" להציב חציצה רשמית, לאחר שעיריית תל אביב החליטה שלא לאפשר זאת לראשונה זה ארבע שנים. למרות החלטת ביהמ"ש, המתפללים הקימו חציצה מאולתרת במקום באמצעות דגלים ויצרו חציצה מדגלים.

ממול, המפגינים בכיכר דיזנגוף צעקו "בושה" לעבר המתפללים וראשי הישיבה. מאוחר יותר הופץ ברשתות החברתיות תיעוד של הזוג, שזכה לתגובות קשות מכיוון האגף הליברלי.

עמדת עיריית תל אביב בנושא התפילה הייתה מורכבת. למרות שבשנים קודמות היא העלימה עין מהנושא, השנה התנגדה להצבת המחיצה. בהחלטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב בשבתו כביהמ"ש לעניינים מנהליים, קבעה השופטת הדס עובדיה כי "מצוות התפילה לא תיפגע אם העותרים לא יתפללו באופן המבוקש על ידם תוך הפרדה במרחב הציבורי". ב"ראש יהודי" ערערו על ההחלטה לעליון, שדחה את הערעור.

גזענות סרוגה

באתר "סרוגים" צוטטו טענות של עיתונאים ואישי ציבור בציונות הדתית, הטוענים כי מדובר בגזענות, אחד מהם הוא ד"ר יהודה יפרח שכתב "גזענות, התנשאות וטמטום עם כיפה סרוגה. איכס"

בתוך כך, במהלך החג היה מי שהזכיר ברשתות כי לא אחר מראשי אותו ארגון "בראש יהודי" להחזרה בתשובה, ישראל זעירא, עמד בעבר מאחורי סרטון פרסומת גזעני לחברת בניה ציונית דתית שהציג קמפיין "בלי שכנים מזרחיים".

המדובר הוא בקמפיין משנת 2015 של חברת הבנייה הדתית לאומית "באמונה", שפרסמה סרטון פרסומת לפרויקט דיור שלהם בקריית גת, אלא שהסרטון הכיל מוטיבים גזעניים - והורד מהאוויר.

בסרטון נראתה משפחה דתית "לבנה", מדליקה נרות חנוכה, כשלפתע אחד השכנים דופק בדלת ומבקש מוצר במבטא מזרחי בולט, כשהוא לא מבין מה הם נרות החנוכיה וחושב שמדובר ב"מנגל". השכן קורא לשכן נוסף בשם "אברג'יל", הם נכנסים לדירה ומכינים מרשמלו מעל נרות החנוכיה. כל זאת כשהאב המשפחה ובני המשפחה נראים מזועזעים ובתדהמה מהשכנים הלא קרואים שפרצו לדירתם.

בחלק הזה נשמע הקריין אומר: "רוצים שכנים כלבבכם? לסרוגים יש בית חדש. הצטרפו עוד היום לקהילת הציונות הדתית 'כרמי גת'. באמונה בונים לכם קהילה".

הקריין בסרטון הוא לא אחר מבעלי החברה, ישראל זעירא, ששימש בזמנו גם כחבר מפלגת "תקומה" בראשות השר אורי אריאל.

באתר הדתי "סרוגים" שפרסם לראשונה את הפרשה, צוטטו טענות של עיתונאים ואישי ציבור בציונות הדתית, הטוענים כי מדובר בגזענות. אחד מהם הוא ד"ר יהודה יפרח שכתב "גזענות, התנשאות וטמטום עם כיפה סרוגה. איכס".

בעקבות הטענות הורד הסרטון מהרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully