וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרעי טס ל"קונגרס הדואר העולמי"; נציגי הדואר לא הוזמנו

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 11:07

שר התקשורת שלמה קרעי יצא עם משלחת ל"קונגרס הדואר העולמי" בריאד שבסעודיה - ללא נציג מחברת הדואר, כך פורסם בוואלה!. מלשכת קרעי נמסר כי "הזמינו אותם" - אלא שכעת מגיעה תגובה הדואר שמכחישה את הפרטים

בהמשך לפרסום מהבוקר (ראשון) בוואלה!, בדואר ישראל מכחישים את הטענה של לשכת השר לפיה הזמינו אותם להצטרף לקונגרס.

לפי הדיווח, שר התקשורת שלמה קרעי יצא עם משלחת ל"קונגרס הדואר העולמי" בריאד שבסעודיה - ללא נציג מחברת הדואר. מדובר במהלך חריג ביותר שכן הוועידה כוללת נציגים מ-192 מדינות וחברות הדואר שלהן. נציגי חטיבת הסחר של חברת הדואר יצטרפו ווירטואלית בלבד. מלשכת קרעי נמסר בתגובה לפרסום: "הזמנו אותם".

בין המשתתפים שכן יטוסו במשלחת השר: נעמה הניג, מנהלת האגף לקשרים בינ"ל במשרדו, מ"מ מנכ"ל משרד התקשורת ועוזרו, יו"ר ועדת כלכלה, ח"כ דוד ביטן ובכירים במשרד התקשורת. כאמור, נציגי דואר ישראל ישתתפו בחלק מהוועידות באופן וירטואלי.

מדואר ישראל נמסר בתגובה לפרסום: "נציגי החברה ישתתפו השנה בכנס באופן וירטואלי, כפי שנעשה גם במקרים שונים בעבר. החברה לא קיבלה הזמנה להגיע לסעודיה כחלק מהמשלחת הישראלית".

שלמה קרעי, יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין, דוד אמסלם. יונתן זינדל/פלאש 90, צילום מסך/ערוץ הכנסת, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, יו"ר דואר ישראל מישאל וקנין, דוד אמסלם/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, צילום מסך/ערוץ הכנסת

קונגרס הדואר העולמי זו המסגרת העליונה של איגוד הדואר העולמי הכולל 192 מדינות, לרבות ישראל.
הקונגרס מתכנס אחת לארבע שנים ומשתתפים בו נציגים של משרד התקשורת, חברת הדואר ומשרד החוץ (שמופקד על הארגונים הבינלאומיים ומסייע בעיקר בטיפול בסוגייה הפוליטית של העברת דואר לרשות הפלסטינית).

לאור השינויים התכופים בענף הדואר, המדינות יכולות להחליט על קיום קונגרס לא רק בכל ארבע שנים: ("קונגרס יוצא דופן"), כמו הקונגרס הנוכחי בסעודיה, עליו החליטו המדינות בקונגרס הקודם ב"חוף השנהב" 2020.

בווידאו: שר התקשורת קרעי בריאיון לדוד ורטהיים מבהיר שגל"צ לא תשדר את מהדורות הערוצים המסחריים/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ניסיון הדחה של יו"ר הדואר

ברקע הדברים: עימות מתמשך בין שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר חברת הדואר, מישאל וקנין. מוקדם יותר החודש בג"ץ הוציא צו ביניים שקובע כי יו"ר חברת הדואר וקנין לא יודח מתפקידו. השופטים יוסף אלרון, יצחק עמית ואלכס שטיין כתבו בהחלטתם שמכיוון שכהונתו של וקנין הופסקה בפועל, והוא ראשי לחזור לתפקידו. בנוסף הוציאו השופטים לשרים שלמה קרעי ודוד אמסלם צו על תנאי, כך שהמדינה תצטרך בתוך חודש להסביר מדוע לא לקבל את העתירה נגד הדחתו של וקנין.

עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת וראש משלחת ישראל לכנסי איגוד הדואר העולמי: "העובדה ששר התקשורת ד"ר קרעי עומד בראש משלחת ישראל לקונגרס הדואר, בהחלטת מחזקת את מעמד ישראל באיגוד הדואר העולמי, אך חבל שהמשלחת אינה כוללת גם נציגים של חברת הדואר הנמצאים בקשר שוטף עם מינהלי הדואר בעולם ונוכחותם נחוצה בקונגרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully