וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארלי האבדו נעמד לצד ישראל עם קריקטורה מצמררת

עודכן לאחרונה: 12.10.2023 / 14:50

המגזין שעמד תחת מתקפת טרור רצחנית שהובילה לגל טרור בצרפת בשל קריקטורה של מוחמד - נעמד לצד ישראל, עם איור של מחבל "מתלונן" שאינו יכול ליטול ידיים

קריקטורה של שארלי האבדו, בזמן המלחמה בדרום. צילום מסך, צילום מסך
קריקטורה של שארלי האבדו, בזמן המלחמה בדרום/צילום מסך, צילום מסך

המגזין הצרפתי שארלי האבדו, אשר קריקטורה שפרסם על הנביא מוחמד בשנת 2015 הובילה למתקפת טרור רצחנית במערכת העיתון ולגל טרור בצרפת, פרסם ביממה האחרונה קריקטורה מצמררת המגחיכה את חמאס ותומכת בישראל.

בקריקטורה נראה איש חמאס, לאחר שישראל סגרה את זרם המים ברצועת עזה, נוטל את ידיו המגואלות בדם, תוך שהוא מתלונן - "איזה ברבריות".

סדרת קריקטורות של הנביא מוחמד הפכו את העיתון למטרה לפיגוע הקטלני בשנת 2015, כששני אחים ממוצא אלג'יראי סעיד ושריף קוואשי תקפו את משרדי המגזין בפריז. הם פתחו באש לכל עבר ורצחו את עורך העיתון, סטפן שארבונייה, שכונה "שארב", ארבעה מאיירים אחרים, עורכים אחרים בעיתון ושני מאבטחים.

בזמן המצוד המשטרתי אחרי האחים, שבסופו של דבר חוסלו בחילופי אש עם כוחות הביטחון יומיים לאחר מכן, החל מצור אחר במזרח פריז. אמדי קוליבאלי, שהכיר את האחים, רצח שוטרת ואז ארבעה בני ערובה יהודים במרכול כשר בעיר. הוא נורה למוות על ידי השוטרים אחרי שעות ארוכות.

הזרוע של אל-קאעדה בחצי האי ערב קיבלה אחריות על הפיגוע ב"שרלי הבדו", ואילו קוליבאלי הקליט סרטון לפני הפיגוע שבו נשבע אמונים לדאעש.

קריקטורה בעיתון שארלי הבדו. עיתון שארלי הבדו, אתר רשמי
קריקטורה בעיתון שארלי הבדו/אתר רשמי, עיתון שארלי הבדו
הטבח ב-2015 זעזע רבים בעולם, ומאות אלפים יצאו לרחובות כאות סולידריות תחת הסיסמה "אני שרלי" (#JeSuisCharlie) שהתפשטה ברשתות החברתיות

האיורים של שרלי הבדו, שלעגו לימין הקיצוני ולנצרות, לאסלאם וליהדות, היו שנויים במחלוקת תקופה ארוכה. עם זאת, היו אלו האיורים של הנביא מוחמד שהובילו לאיומים על חייהם של העורכים. ב-2011 הושלך בקבוק תבערה על משרדי המגזין.

הטבח ב-2015 זעזע רבים בעולם, ומאות אלפים יצאו לרחובות כאות סולידריות תחת הסיסמה "אני שרלי" (#JeSuisCharlie) שהתפשטה ברשתות החברתיות.

לפני שלוש שנים פרסם שרלי הבדו מחדש קריקטורות של מוחמד לפני משפט הסייענים בפיגוע. "כל זה בשביל זה", נכתב בשער הגיליון יום לפני תחילת משפטם של 14 אנשים הנאשמים בסיוע לשני המחבלים שרצחו 12 בני אדם וכן למחבל שביצע את הפיגוע במרכול הכשר יומיים לאחר מכן.

במאמר המערכת, הסבירו העורכים כי מאז הפיגועים ב-2015, הופנו אליהם בקשות רבות להמשיך באיורים של מוחמד. "תמיד סירבנו לעשות זאת, לא כי אסור - החוק מאפשר לנו זאת - אלא כי הייתה צריכה להיות סיבה טובה בשביל, סיבה עם משמעות וכזו המעלה משהו לדיון", נכתב. "ראינו הכרח בלפרסם מחדש את האיורים האלו בשבוע שבו נפתח המשפט של פיגועי הטרור של ינואר 2015".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully