וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מרה"מ נתניהו: קיים מסיבות עיתונאים פתוחות לשאלות

עודכן לאחרונה: 15.10.2023 / 16:07

ארגון העיתונאים שלח מכתב לנתניהו בדרישה לקיים מסיבת עיתונאים פתוחה לשאלות. במהלך סוף השבוע הביעו לא מעט עיתונאים בכירים דרישה דומה, זאת לאחר ה"הצהרה החריגה" בליל שישי, שהקפיצה את האזרחים ולא חידשה דבר

בווידאו: נתניהו בהצהרה חריגה בערב שבת: "זו רק ההתחלה, אנחנו נחסל את החמאס"/צילום: לע"מ
נתניהו בהצהרה חריגה בערב שבת: "זו רק ההתחלה, אנחנו נחסל את החמאס" 13.10.23. לעמ, מערכת וואלה
נתניהו בהצהרה חריגה בערב שבת: "זו רק ההתחלה, אנחנו נחסל את החמאס" 13.10.23/מערכת וואלה, לעמ

ארגון העיתונאים שלח הבוקר (ראשון) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לקיים מסיבת עיתונאים פתוחה לשאלות. מאז תחילת הלחימה נתניהו לא השיב אף לא פעם אחת לשאלות הציבור, ורק אתמול עלה נציגו, יו"ר המל"ל צחי הנגבי, למסיבת עיתונאים, בה הדגיש שבכווונתו להפוך את האירוע למסורת עד תום המלחמה. דובר צה"ל דניאל הגרי מקיים אף הוא מדי ערב נוהל של הצהרה לציבור, אולם בצה"ל כן משיבים לשאלות עיתונאים.

"ישראל נמצאת באחד המשברים הביטחוניים המשמעותיים והחמורים ביותר בתולדותיה. מאות אלפי אזרחים יושבים חרדים בבתיהם. משפחות של נעדרים וחטופים עוקבות בחרדה. בעת הזאת, מקור המידע האמין היחיד של הציבור הוא כלי התקשורת. העיתונאים עושים לילות כימים כדי להביא את המידע האמין, המדויק והמהיר ביותר, לעתים תוך שהם מסכנים את חייהם ותחת אש", נכתב במכתב ששלח הארגון.

"באף אחת מפניותיך לציבור, לא התאפשרה נוכחות של עיתונאים במתן ההצהרה, ולא השבת לשאלות. אדוני בוודאי מבין את המשמעות בהיבט הלאומי הרחב, בבניית יחסי האמון בין הממשלה לאזרחים ובאפשרות להעביר מידע אמין מהגורם המוסמך ביותר והבכיר ביותר בישראל לתושבים".

"זהו מנגנון שמשמר את הערכים הבסיסיים ביסודה של דמוקרטיה: חופש העיתונות, וזכות הציבור לדעת"

עוד הוסיפו בארגון: "מסיבות עיתונאים הן מנגנון להעברת מידע, מראש הממשלה לעיתונאים, וגם מהשטח - דרך העיתונאים - אל ראש הממשלה. זהו מנגנון שמשמר את הערכים הבסיסיים ביסודה של דמוקרטיה: חופש העיתונות, וזכות הציבור לדעת.

"בכל המדינות הדמוקרטיות ראשי המדינה מנהלים דיאלוג עם הציבור באמצעות התקשורת. בכל המדינות הדמוקרטיות נוהגים ראשי ממשלה ונשיאים לקיים מעת לעת מסיבות עיתונאים שבהם מתאפשר לשאול שאלות. אין סיבה שישראל תנהג בדרך אחרת. אנחנו קוראים לראש הממשלה לשלב בהצהרותיו חלק נרחב של שאלות ותשובות, וכדרך שיגרה לקיים מסיבות עיתונאים סדירות של ראש הממשלה".

לפחות לפי ניסיון העבר, ללא לחץ מצד הערוצים - נתניהו לא יכנס מסיבת עיתונאים מיוזמתו, וימשיך להשתמש בפלטפורמות שהם מציעים לטובת תעמולה

במהלך סוף השבוע עלתה וגברה דרישה דומה מצד לא מעט עיתונאים באולפנים, זאת בעקבות ה"הצהרה החריגה" שנתן נתניהו ביום שישי בערב. עצם ההצהרה הדאיגה מיליוני אזרחים - אך בפועל לא חידשה דבר. הביקורת הובעה גם מצד גולשים ברשתות החברתיות. רבים מהם פנו ישירות למנכ"לי חברות החדשות. "אנא, אל תאפשרו יותר הצהרות בשידור חי של ראש הממשלה אם אין בכוונתו לענות על שאלות! רוצה הצהרה? שישלח וידאו ואתם תחליטו אם ומה לשדר. אל תמשיכו לתת לו במה, כשכל מה שהוא אומר זה כלום ושום דבר, לא חדשות, לא אמפטיה ולא חיזוק. רק דאגה "לבייס" ולמה שיקרה "ביום שאחרי".

לפחות לפי ניסיון העבר, ללא לחץ מצד הערוצים - נתניהו לא יכנס מסיבת עיתונאים מיוזמתו, וימשיך להשתמש בפלטפורמות שהם מציעים לטובת תעמולה.

נזכיר: לפני כשלוש שנים, בעת שנתניהו היה נתון בשיאו של משבר פוליטי ולא הצליח להקים ממשלה אחרי שלוש מערכות בחירות רצופות, הגיעה הקורונה - במסגרתה שידרו ערוצי החדשות למעלה מעשר הצהרות ארוכות מדי ערב בפריים טיים מטעמו של נתניהו. בשל העובדה שאזרחי ישראל היו נצורים בבתיהם בשל מדיניות הסגר, ההצהרות זכו לחשיפה טלוויזיונית פנומנלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully