וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הערבי משתמשים באוהד חמו שייחס לישראל את הפצצת בית החולים בעזה

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 12:13

כתב חדשות 12 לענייני ערבים ייחס בשידור את התקיפה לישראל, וספג ביקורת מבית. בהמשך הוא הבהיר את דבריו והתנצל, אלא שבעולם הערבי כבר עשו בדברים שימוש להדהוד המסר השקרי

הנזק כבר נעשה: בעולם הערבי עושים שימוש בדבריו של הכתב לענייני ערבים של חדשות 12, אוהד חמו, שייחס את תקיפת בית החולים בעזה לישראל. חמו דיווח בתחילת המהדורה אתמול (שלישי) בשידור חי על הפיצוץ שהתרחש בבית החולים העזתי וציין שמדובר בתקיפה ישראלית.

"מתרחש אירוע קשה בעזה. הפצצה ישראלית על בית חולים אל-מעמדאני ברצועה", אמר. "צה"ל הפציץ והתמונות קשות". מתחקיר צה"ל שנעשה מאוחר יותר עלה כי הירי אל בית החולים - שיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי.

מאז הפרסום נתון חמו למתקפה מצד ישראלים רבים הזועמים על כך שהוא כביכול שירת את האויב שמהדהד ומצטט אותו כמי שמאשר שמדובר בהתקפה ישראלית.

שעות לאחר השידור, כאשר כבר הסתמן שלא ישראל היא האחראית, האשים חמו את "מכונת הרעל" (הביביסטית) בביקורת עליו, וצייץ: "אבהיר שוב לנוכח הטרלול של מכונת התעמולה. אף לא פעם אחת אמרתי שמדובר בהפצצה ישראלית. אמרתי שזה מה שחמאס טוען ושהוא משתמש בתמונות לייצא את הנרטיב שלו. מכונת רעל על מלא". אלא שבפועל, ברשת אכן נפוצו לא מעט ציוצים של אושיות מהעולם הערבי שנשענו על הדיווח הלא מבוסס. רק היום, לאחר פרסום הדברים בין היתר כאן בוואלה, התנצל חמו על הדברים ולקח אחריות.

בסוף הגיעה התנצלות

"הודאתו של עיתונאי ישראלי"

"בדברי הציונים אמר אוהד חמו, כתב ערוץ 12 הישראלי: "מתרחש אירוע מסוכן בעזה, "הצבא הישראלי הפציץ והתמונות קשות", כתב אחד מהם, תוך שידור סרטון "לקיחת האחריות" מהמהדורה.

"אוהד חמו, כתב ערוץ 12, אמר אמש את ההצהרה הרשמית במהלך מהדורת חדשות. תאונה קשה מתרחשת בעזה. הפצצה ישראלית של בית החולים הבפטיסטי בעזה. הצבא הישראלי מפציץ את בית החולים והתמונות קשות", כתב גולש אחר.

"הודאתו של עיתונאי ישראלי במהלך הפשע #المستشفى_المعمداني. אוהד חמו, כתב הערוץ הציוני 12 אמש, במהלך החדשות, אומר רשמית כי מתרחש אירוע מסוכן בעזה. הפצצת בית החולים אל-מועמדאני בעזה על ידי ישראל בעיצומה. צבא ישראל הפציץ את בית חולים והתמונות קשות", כתב גולש נוסף.

"זהו הוידוי של ערוץ 12, שבו אמר כתב הערוץ לענייני ערבים: הפצצה ישראלית על בית החולים הבפטיסטי הותירה בין 200 ל-300 הרוגים. התמונות קשות", כתבו אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully