וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת גורמי הביטחון: הממשלה מאשרת את סגירת ערוץ אל-ג'זירה בישראל

עודכן לאחרונה: 20.10.2023 / 11:23

הסגירה תתבצע תחת נוסח מרוכך שאושר ע"י היועמ"שית. שר התקשורת קרעי: "התקנות שהממשלה מאשרת יאפשרו לנו לסגור ערוצים, להחרים ציוד ולשלול תעודות עיתונאי, של כאלו הפוגעים בביטחון המדינה בשעת המלחמה"

השר קרעי: "שומע 'תתנצלו, תקחו אחריות, תבקשו סליחה'. על מה?"/מערכת וואלה!

הממשלה מאשרת הבוקר (שישי) את התקנות לשעת חירום לסגירת גופי שידור הפוגעים בבטחון המדינה. ההחלטה שהובאה לאישור משקפת נוסח מרוכך, לאחר שהנוסח הראשוני שהוביל שר התקשורת קרעי ביקש להעניק לו את סמכות הסגירה, תחת תקנות לשעת חירום, בהתבשש על "גופי תקשורת שפוגעים במורל" - ניסוח שהעלה חשש כי יאפשר בהמשך פגיעה גם בחופש הביטוי בישראל.

לפי הנוסח הסופי, שגובש במטרה לסגור את אל-גזירה בישראל, כל פעולה מעין זו מחייבת את הסכמת שר הבטחון וגיבוי גורמי הבטחון בישראל.

בלשכת שר התקשורת חששו במהלך השבוע מאיבוד סמכויות כתוצאה מאישור התקש"ח. לפי ההצעה המקורית שהעלה קרעי, ניתן היה "לסגור גוף תקשורת שפוגע במורל הלאומי". רק לאחר דרישת הייעוץ המשפטי הוחלט לצמצם את העילה ל"גוף תקשורת זר, המבצע בעת מלחמה פגיעה ממשית ומשמעותית בביטחון ישראל". מנגד, בנוסח המקורי נכתב תחילה שההחלטה דורשת החלטת שופט תוך שלושה ימים, אחרת התקנות מבוטלות. דרישה זו הוצאה מהנוסח הסופי.

נזכיר: בתחילת הלחימה נטעם כלפי הערוץ שהוא משדר בין היתר מתוך שטחי כינוס, דבר שעלול לפגוע בתפקוד צה"ל. בנוסף, ספג הערוץ ביקורת קשה מתחילת הלחימה, לפיה הוא מהדהד את מסרי חמאס.

סיקור ברשת של אל-ג'זירה של ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בישראל, 27 במרץ 2023. אל-ג'זירה, צילום מסך
סיקור ברשת של אל-ג'זירה של ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בישראל, 27 במרץ 2023/צילום מסך, אל-ג'זירה

עם אישור הקבינט, הצו להפסקת השידורים, סגירת משרדי הערוץ ותפיסת הציוד, ייחתם על ידי שר התקשורת וייצא לפועל באופן מיידי. בתקנות הודגש כי ההוראה נוגעת רק לגבי שידור זר ולא לגבי שידור שנעשה מישראל ושעיקר שידוריו הוא בעברית, אך במשרד התקשורת אומרים כי הערוץ ייסגר גם לצפייה בפלטפורמות הטלוויזיה הרב ערוצית דוגמת הוט וייס.

שר התקשורת קרעי: "ישראל במלחמה. ביבשה, באוויר, בים ובתודעה. לא נאפשר בשום אופן שידורים הגורמים לפגיעה בביטחון המדינה. התקנות שהממשלה מאשרת כעת, יאפשרו לנו לסגור ערוצים, להחרים ציוד ולשלול תעודות עיתונאי, של כאלו הפוגעים בביטחון המדינה בשעת המלחמה. שידורי וכתבי ערוץ אלג'זירה מהווים שידורי הסתה נגד ישראל, משרתים את חמאס-דעאש וארגוני הטרור בתעמולה ובעידוד אלימות כנגד ישראל, ובכך פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה. אני מודה למזכיר הממשלה יוסי פוקס ולצוותו על ההירתמות למשימה חשובה זו".

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה: "אנו נמצאים במלחמה רב מימדית ביבשה, באוויר ובים וגם במימדים נוספים: סייבר (דיגיטל), הספקטרום האלקטרומגנטי והתודעה. האויב האכזר, פועל כנגדנו במספר מימדים וחובה עלינו לפעול למיגור יכולותיו. לאור הממצאים בהם הוכח כי בערוץ אל-ג'זירה משודרים תכנים הפוגעים בביטחון הלאומי, מאשרת הממשלה לפעול לסגירת הערוץ בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully