וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר הנפשי שגובה המלחמה מהמערכות: עשרות עיתונאים פנו לסיוע פסיכולוגי

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 15:08

במסגרת מוקד החירום של ארגון העיתונאים והסתדרות הפסיכולוגים קיבלו סיוע כ-20 עיתונאים ועיתונאיות ממערכות התקשורת השונות. בגלי צה"ל ובאתר המקום הכי חם, נדרשו גם טיפולים קבוצתיים. חלק מהמערכות מציעות טיפול חינם לעובדים

עיתונות בעוטף עזה , אוקטובר 2023. ראובן קסטרו
עיתונות בעוטף עזה , אוקטובר 2023/ראובן קסטרו

ארגון העיתונאים החל בשיתוף פעולה עם הסתדרות הפסיכולוגים במטרה להעניק לעיתונאים ועיתונאיות טיפול פסיכולוגי מיטבי ומסובסד, על רקע המלחמה. בחודש האחרון, הארגון הפעיל הארגון יחד עם הסתדרות הפסיכולוגים מענה חירומי לעיתונאים נזקקו לכך.

במסגרת מוקד החירום קיבלו עד כה סיוע כ-20 עיתונאים ועיתונאיות, כולל התערבות טיפולית קבוצתית בשתי מערכות תקשורת שונות - גלי צה"ל והאתר העצמאי "המקום הכי חם בגיהנום" - במטרה לסייע להתמודד עם המצב.

בארגון העיתונאים מציעים טיפול נפשי מסובסד בעלות של 100 שקלים בלבד. "עיתונאים שמתמודדים עם חרדות, סובלים מסיוטים ובעיות שינה, לחצים ומצבי רוח, מוזמנים ליצור קשר לתיאום שיחה עם פסיכולוג קליני מומחה במחיר מסובסד. ניסיון העבר מוכיח שהתערבות טיפולית מוקדמת ככל הניתן יכולה למנוע בצורה יעילה התפתחות של פוסט טראומה או סיבוכים אחרים", אומרים בארגון.

בפרוץ המלחמה ערך ארגון העיתונאים למעלה מעשרה מפגשים קבוצתיים עם עו"סים קליניים, המתמחים בטיפול בטראומה, שבמסגרתם השתתפו עשרות עיתונאים שביקשו לקבל סיוע. כל אלו במקביל לסיוע נפשי פנימי שמציעים במערכות התקשורת לעובדים - לעיתים ללא עלות. כך בחדשות 12 לדוגמה, בה מציעים סיוע נפשי לכל עובדי החברה בחינם 24/7 מתחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully