וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שיחה קשה: ב"ישראל היום" הראו לברדוגו את הדלת החוצה

עודכן לאחרונה: 9.11.2023 / 12:08

ברקע המלחמה, בעיתון הוחלט שלא להעסיק עוד את מקורבו ואיש סודו של ראש הממשלה יעקב ברדוגו - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הצדדים נפגשו לשיחת חילופי האשמות קשות, בהן דרש ברדוגו לשוב ולפרסם את טוריו - וסורב. ישראל היום בתגובה: "כשיהיה מה לעדכן - נעדכן"

יעקב ברדוגו בדיון תביעת לשון הרע, בימ"ש השלום תל אביב, 11 ביוני 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
יעקב ברדוגו בדיון תביעת לשון הרע, בימ"ש השלום תל אביב, 11 ביוני 2023/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

המלחמה בדרום מתבררת כקו פרשת מים גם בין לשכת ראש הממשלה לבין עיתון ישראל היום. לוואלה! ברנז'ה נודע כי הבוקר (רביעי) נפגש מקורבו ואיש סודו הקרוב של ראש הממשלה יעקב ברדוגו עם צמרת ישראל היום, זאת לאחר שמתחילת המלחמה בעיתון סירבו לפרסם את טוריו.

נזכיר: לברדוגו טור שבועי בעיתון, וכותבים אחרים מהימין דווקא המשיכו לפרסם בו גם אחרי הטבח ב-7 באוקטובר, ביניהם אראל סגל, עירית לינור, אמנון לורד ומתי טוכפלד. מגיש ערוץ 14, הפעיל הפוליטי ומקורבו של נתניהו, ברדוגו, שוהה כדרך קבע בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ.

הפגישה עם עורכי ישראל היום, לבקשת ברדוגו, לוותה בחילופי האשמות קשות מצדו - ובבקשה לחזור ולפרסם בעיתון. הסוגיה המרכזית שעמדה בלב השיחה נגעה לדרישתו של ברדוגו, בעל גישה כמעט בלתי מוגבלת לנתניהו ומשפחתו, לשוב ולפרסם את טוריו. "אתה אומר שאני יועץ פוליטי, אבל אין לך שום הוכחות לזה", אמר ברדוגו לראש מערכת החדשות של העיתן אורי דגון ולעורך הראשי עומר לחמנוביץ'. טענה נוספת שנשמעה מכיוונו של ברדוגו הייתה כי "בשם הפלורליזם אתם צריכים לתת לי לכתוב".

בהנהלת העיתון הוחלט שלא לקבל את דרישתו של ברדוגו - ולא לאפשר לו לשוב ולכתוב מעל דפי העיתון.

הדילמה של בלפור

ברדוגו חולש על ערוץ 14 גלי ישראל - פלטפורמות בהן הוא מעיף חצים בכל מי שאינו מתאים לקו שלו - שזהה רוב הזמן לקו של בלפור

ההחלטה שלא להמשיך ולהעסיק את ברדוגו, זאת לצד טור של דגון מלפני כמה ימים שקרא לראש הממשלה "להניח את המפתחות", מעידה על הסנטימנט בעיתון - ניסיון לשמור על קו נקי ונטול אינטרסים פוליטיים, לפחות כאלו מובהקים.

למרות שבעיתון מכחישים מעורבות מלמעלה, סביר שהחלטה כה דרמטית ופוליטית לא יכולה להתקבל בישראל היום מבלי לקבל לפחות אישור מהבעלים, מרים אדלסון. שכן יהיו לכך השלכות אפשריות על מיצובו. נזכיר: עד לפני שנים ספורות מדובר היה בעיתון הבית של נתניהו, ולמעשה הוקם עבורו.

מאז החלה המלחמה פורסמו מספר דיווחים על מעורבותה של שרה נתניהו בניסיונות לטייח את חלקו של בעלה ראש הממשלה באחריות למחדל ה-7 באוקטובר. לאלו מצטרפות התבטאויות קודמות של אדלסון כלפי שרה נתניהו. בחקירות תיקי האלפים דיברה אדלסון באופן חופשי על הצרחות של שרה נתניהו, על מעורבותה במינויים של בעלה ועל הדרישות המביכות שלה לקבל מתנות.

ממול, ברדוגו חולש על ערוץ 14 גלי ישראל - פלטפורמות בהן הוא מעיף חצים בכל מי שאינו מתאים לקו שלו - שזהה רוב הזמן לקו של נתניהו. לפי גורם המצוי בפרטים, "מכונת הרעל" תעמוד בדילמה האם לתקוף את העיתון שהיווה בית לנתניהו לאורך תקופות ארוכות ועד היום כותבים בו כמה מתומכיו הגדולים כמו לורד וסגל - או להבליג.

מישראל היום נמסר בתגובה: "כשיהיה מה לעדכן - נעדכן". ברדוגו טרם הגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully