וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית NBC נעצרה בחשד להסתה לטרור: "היללה את חמאס"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 9:15

מרוות אל-עזה, תושבת מזרח ירושלים, כתבה בפייסבוק האישי שלה כמה פוסטים הנוגעים למתקפה הרצחנית של חמאס, היא הודתה במיוחס לה. נציג המשטרה: "חיה ומתפרנסת במדינה תחת מתקפה, אבל משבחת את הטרור". מפרוץ המלחמה נפתחו 233 תיקים בגין עבירות דומות

מרוות אל-עזה, תושבת מזרח ירושלים בת 45, עיתונאית המועסקת בימים אלו ברשת NBC נעצרה במהלך סוף השבוע בחשד להסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. זאת, לאחר 4 פרסומים בפייסבוק האישי שלה בתקופה האחרונה הנוגעים למתקפת הרצחנית של חמאס בעוטף.

החשודה העלתה תיעוד חטיפה של קשישה מביתה בדרום על ידי חמאס, וכתבה: "אין, אני מתה. קומדיה שחורה, הזקנה מאושרת, חיה את האקשן לפני שהיא מתה, לא צחקתי ככה שנה". עוד פרסמה תיעוד של צעירים בורחים ממסיבת הטבח ברעים, בעת שיורים עליהם, וכתבה:" תודה לאל, משטתח לאל ואומרים תודה".

בפרסום אחר, פרסמה אל-עזה תיעוד של מחבלים מסתובבים ביישובי עוטף עזה, וכתבה: |מרגישה שאני בסרט שהבמאית והכתבת פלסטינית, והגיבורים מעזה".

הסתה ברשתות החברתיות. רשתות, תמונות גולשים
הסתה ברשתות החברתיות/תמונות גולשים, רשתות

במשטרה טוענים כי אל-עזה "הגיעה מוכנה למעצר", ללא טלפון נייד, ואף רשמה על רגלה מספרי טלפון. בחקירתה, שנוהלה בתחנת שפט של מחוז ירושלים, קשרה את עצמה למיוחס לה. "מדובר בעבירות חמורות מאד במהלך זמן מלחמה מוכרזת כאשר המשיבה חיה ומתפרנסת באותה מדינה שהיא תחת מתקפה ועם זאת בוחרת להסית ולהלל את המעשים הנוראיים שבוצעו נגד אזרחים", סיכם נציג המשטרה בדיון אתמול בבית משפט השלום בירושלים.

סנגורה: "מדובר באישה נורמטיבית, עוסקת בעיתונות ותפקידה מאד חשוב לכולם. היא נשאלה בחקירתה על עבודתה. אני סבור שבדברים שמיוחס לה היא שיתפה פעולה מלאה. לא ניסתה להסתיר ואמרה 'היה לי האקר'. גם כשלא היה לה טלפון, שזה הכלי המרכזי, היא אמרה 'אכן אלו הפוסטים שלי' וזה מייתר אלף פעולות בנות שיבוש. יש את האמירה שלה. לכן אני סבור שהחקירה מיצתה את עצמה. אני מבקש לשחרר אותה בכל תנאי שיראה נכון לבית המשפט. היא ממשפחה מאד מכובדת". מעצרה הוארך ב-4 ימים.

לפי נתוני פעילות צוות הסתה לטרור של משטרת ישראל מהשבוע האחרון, מפרוץ המלחמה נבדקו כ-533 פרסומים המעודדים לאלימות, הסתה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור, כ-233 תיקי חקירה נפתחו בגין עבירות אלו ו-77 כתבי אישום הוגשו נגד מסיתים.

בחזית המאבק המשטרתי נגד הסתה לטרור עומדים שוטרי מחוז ירושלים עם 177 חשודים שנעצרו בחשד להסתה, הזדהות ותמיכה בטרור מפרוץ המלחמה. 46 כתבי אישום שהוגשו (פמ"י), ו-9 הצהרות תובע לקראת כתבי אישום זאת לצד עשרות חקירות המתנהלות עדיין במחוז ירושלים נגד חשודים שנעצרו בחשד להסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully