וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המידע על סינוואר שפורסם בחדשות 12 לא הותר לפרסום ב"הארץ"

עודכן לאחרונה: 28.11.2023 / 10:01

לוואלה! ברנז'ה נודע כי המידע שפרסם עמית סגל אודות מפגש סינוואר עם החטופים כבר הגיע למחלקת הצנזורה בימים האחרונים מטעם הפרשן הצבאי של הארץ עמוס הראל, אבל זו לא אישרה את הפרסום, תחת הטענה כי הוא "חושף יכולות של צה"ל". וזו לא הפעם היחידה

ראש הממשלה בנימין נתניהו , יחיא סינוואר. ראובן קסטרו, רויטרס, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו , יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, רויטרס

האם הצנזורה הצבאית מאשרת פרסום סודות ביטחוניים לפי סוג הפלטפורמה או העיתונאים הנוחים לראש הממשלה, או גרוע מכך - האם נתניהו ביקש לרכך נוסח דיווח צבאי כדי שיוכל להתפרסם? בחדשות 12 פורסם אמש (שני) כי מנהיג ארגון הטרור חמאס יחיא סינוואר נפגש עם חטופים שהוחזקו במנהרות הארגון ברצועה.

לפי הפרסום, סינוואר שנכנס למנהרה פנה אל החטופים שהוחזקו בה. "שלום, אני יחיא סינוואר, אתם הכי מוגנים פה. לא יקרה לכם כלום", אמר מנהיג הארגון לשבויים בעברית מצוינת וללא מבטא. סינוואר, ממשוחררי עסקת שליט, למד עברית בעת שריצה עונש מאסר בכלא.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי המידע שפורסם כבר הגיע למחלקת הצנזורה בימים האחרונים ונמסר לאישור מטעם הפרשן הצבאי של הארץ עמוס הראל, אבל זו לא אישרה את הפרסום, תחת הטענה כי הוא "חושף יכולות של צה"ל". לא מדובר בפעם היחידה השבוע בה הצנזורה מאשרת לקשת 12 פרסום שנפסל קודם לכן לעיתונאים אחרים.

במקביל, ולא ברור האם יש קשר בין הדברים, פרסם אתמול הראל בהארץ כי נגדת באמ"ן שסיפקה התרעה מפני כוונות חמאס לבצע טבח בעוטף עזה ומסרה למפקדיה כי אנשי חמאס סיכמו תרגיל שערכו במשפט "סיימנו לרצוח את כל תושבי הקיבוץ". לפי הפרסום, הנגדת כתבה שלושה מסמכים אותם יידעה למפקדיה בחצי השנה שקדמה למתקפה ב-7 באוקטובר, בהם נכתב כי חמאס השלים סדרת תרגילים שדימו פשיטה על קיבוצים ומוצבים מהצד השני של הגדר. מקורות שנחשפו להתרעה אמרו כי "קריאת המסמך בדיעבד מעבירה צמרמות".

יש לציין כי על פניו, שני הפרסומים חושפים את אותה היכולת המודיעינית של צה"ל שבגינה נפסלה הידיעה המקורית של הראל.

בדובר צה"ל העבירו את בקשתנו מאמש לתגובה מיחידת הצנזורה, שטרם התייחסה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully