וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ש"העמיד אותו במקום", עמית סגל הפסיק להופיע אצל רפי רשף

עודכן לאחרונה: 30.11.2023 / 9:51

סגל היה חבר קבוע בפאנלים של רשף בקשת 12 כחמש שנים. בדיון על מחיקת הציוץ בו נתניהו האשים את כוחות הביטחון במחדל, אמר סגל כי "מעז יצא מתוק, וסוף סוף נתניהו התנצל". את רשף, בשונה ממגישים אחרים על מסך קשת 12, זה לא סיפק. הנה הפרטים, והדיון

רפי רשף ועמית סגל/צילום מסך מתוך שידורי חדשות 12

מזה כחודש, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל אינו משתתף בתוכניתו של רפי רשף. הסיבה: דיון באולפן למחרת מחיקת הציוץ של ראש הממשלה נתניהו המאשים את הצבא וכוחות הביטחון במחדל טבח ה-7 באוקטובר. במסגרת הדיון איתגר רשף את סגל, באופן שגרם לפרידה של האחרון מהתוכנית, לפחות בשלב הזה.

נזכיר: לאחר שסירב לקחת אחריות, נתניהו פרסם שלושה שבועות לאחר פתיחת המלחמה טוויטר ובטלגרם הודעה ב-1:10 בלילה, שבה כתב: "בשום שלב לא ניתנה לי התרעה על כוונות מלחמה מצד החמאס. כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש השב"כ, העריכו שהוא מורתע"; בעקבות הביקורת הקשה שמתחו עליו, בין השאר, בני גנץ ויאיר לפיד - נתניהו מחק את הציוץ.

הציוץ נחשב לאחת הטעויות המרכזיות בהתנהלות נתניהו מאז המחדל, וחשף פעם נוספת כיצד שיקולי שרידות או שיקולים פוליטיים הם אלו שמנחים את התנהלותו. לפי הדיווחים, ההחלטה לצייץ התקבלה בסביבתו הקרובה של נתניהו - משפחתו.

למחרת התקיים באולפן של "חמש עם רפי רשף" דיון בנושא. במסגרת הדיון, בו השתתפו גם כתבי החברה ירון אברהם ודפנה ליאל, ביקש רשף להבין מה גרם לנתניהו לצייץ ולהתנצל.

עמית סגל אצל רפי רשף. צילום מסך, צילום מסך
עמית סגל אצל רפי רשף/צילום מסך, צילום מסך

"חסר לנתניהו שופרות?"

רשף, הנחשב למראיין מאופק ושקול, הגיב: "אבל למה הלכת למהות? אני אומר לך הכי פשוט: זה מבהיל כי זה מטיל ספק לגבי שיקול הדעת של ראש הממשלה. אתה מתייחס לזה כאל אירוע שולי?"

סגל פתח והסביר כי מדובר בציוץ שהגיע מחשבונו הפרטי של ראש הממשלה, ולכן צריך להתייחס אליו באופן שונה. בהמשך הוסיף סגל: "במובן מסוים מעז יצא מתוק. אני לא זוכר שנים שנתניהו הוציא את המילים 'אני מתנצל'... מצד אחד אנחנו שומעים שמאז 73 לא היה דבר כזה, ומהצד השני איום ספציפי על הדבר הזה (המחדל ד.ו.) לא היה...".

רשף, הנחשב למראיין מאופק ושקול, הגיב: "אבל למה הלכת למהות? אני אומר לך הכי פשוט: זה מבהיל כי זה מטיל ספק לגבי שיקול הדעת של ראש הממשלה. אתה מתייחס לזה כאל אירוע שולי?". בהמשך הטיח רשף בסגל: "חסר לנתניהו שופרות?". סגל, שנראה מופתע מהשאלה, השיב כי "אני חושב שזה קשור לעניין הזה, אתה צריך לחזור להלך הרוח בסביבתו. אלא ששכנעו את נתניהו לצייץ היו בהלך רוח אחר, הם ראו באולפנים את הביקורת...".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי לאחר השיחה באולפן הביע סגל את מורת רוחו מאופי השיחה, וביקש לחדול מלהגיע לאולפן רפי רשף. מאז, משתתף סגל בעיקר בתוכניתם של עופר חדד ועמליה דואק, שיש בקשת 12 מי משגדיר כ"נוחה יותר" עבורו.

רפי רשף העדיף שלא להתייחס לפרטים. בחדשות 12 בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully