וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה לא מקלקלת את התוכניות: בהנהלת ידיעות מתכננים לפטר עשרות עובדים עד סוף השנה

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 11:41

בישיבה דרמטית בין נציגות העובדים להנהלת הקבוצה עדכנה ההנהלה כי פיטורי כלל העובדים במסגרת מהלך איחוד המערכות שהושהה בעקבות מלחמת ה-7 באוקטובר - עתידים לצאת בימים הקרובים לפועל. הערכה: הסכסוך יגיע לביהמ"ש

דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דסק ידיעות אחרונות בזמן הפגנת העובדים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המשבר בידיעות אחרונות מחריף, לקראת הוצאה לפועל של גל הפיטורים הגדול בתולדותיו: אתמול (ראשון) התקיימה ישיבת מו"מ בין נציגות העובדים להנהלת הקבוצה בה עדכנה הנהלת העיתון כי פיטוריהם של כלל העובדים שהיו מועמדים לפיטורים כחלק ממהלך איחוד המערכות שהושהה בעקבות מלחמת ה-7 באוקטובר - עתיד לצאת בימים הקרובים לפועל. בנוסף, נאמר כי ייתכן שבמהלך התקופה הקרובה, יעלה צורך להרחיב את היקף הצמצומים באמצעות פיטורי עובדים נוספים מעבר לרשימות הקיימות. בוועד העובדים מעריכים כי מדובר ב"עיזים" שהוכנסו ברגע האחרון כדי שיוכלו לדחוק את העובדים לפינה.

כזכור, עם תחילת המלחמה, הציעו בוועד להנהלת הקבוצה הצעה להקפיא את כל המהלך והמו"מ לזמן בלתי מוגבל עד יעבור זעם. "לא נדון לרגע אחד על פיטורי עובדים בזמן שכל המערכת עובדת מסביב לשעון כדי לספק לציבור את השירות הטוב ביותר בזמנים קשים אלו, כשאנחנו קוברים את מתינו", אמרו בוועד. עוד יצוין כי חלק בלתי מבוטל מעובדי הקבוצה גויסו באופן טבעי למילואים - ורבים מהם טרם שבו לביתם עד לרגע זה.

אלא שבהנהלה החליטו בכל זאת להמשיך ולקדם את המהלך, וימים ספורים לאחר תחילת הקרבות העבירו רשימה מצומצמת בהיקף של 14 עובדים, מרביתם מתוך רשימת המועמדים לפיטורים שנמסרה בעבר לנציגות העובדים. אחרי מו"מ עם הוועד הסכימה ההנהלה כי 6 מהעובדים, שהם בעלי ותק משמעותי יותר, לא יפוטרו אלא יוצאו לחל"ת, וניתן יהיה לדון בעניינם במהלך תקופת החל"ת. בפועל, נפרדו בעיתון מ-9 עובדים. במקביל, פרשו מהעיתון דמויות נוספות, בהן עורך מוסף 7 ימים יואב ריבק, כעבור פחות משנתיים בתפקיד.

אבי משולם. יח"צ,
אבי משולם/יח"צ

בוועדי עיתונאי ידיעות אחרונות, כלכליסט, לאשה ו-Ynet ציינו השבוע כי לא יסכימו למהלך פיטורים מבלי שייקבלו את הנתונים אודות היקף הפיטורים המלא וללא התחייבות ההנהלה להבטיח "ביטחון תעסוקתי מינימלי ותעסוקה הוגנת לעובדי היחידה המאוחדת". עוד טוענים בוועד טוענים כי בהנהלת ידיעות ניצלו את ה"הסכמה" לפטר מכסה מוגבלת של עובדים, כדי לקבוע עובדות בשטח גם לגבי המשך המשא ומתן - כאשר בהנהלה, כך לטענתם, לא באמת מעוניינים לקיימו. בוועד לא שוללים בהמשך פנייה לבית הדין לעבודה בדרישה למנוע או לעכב את תוכנית הפיטורים.

נזכיר: לפני ה-7 באקטובר העבירה הנהלת ידיעות אחרונות רשימה של כ-67 שמות עובדים מאתר ynet ועיתון ידיעות אחרונות שבכוונתה לפטר עד סוף 2023. מדובר במספר נמוך משמעותית מזה שניתן בתחילת הדרך על ידי ההנהלה, ובניכוי עובדים בודדים שעזבו או פרשו במסגרת תוכנית ה"פרישה מרצון" מדובר בפועל בכ-60 עובדים שעתידים לסיים את דרכם בקבוצה.

ההערכה בקרב העובדים הייתה אז כי יצליחו "לצלוח" את המשבר עם רשימה של כ-50 עובדים "בלבד" - כ-10% ממצבת כוח האדם בקבוצה, המוערכת בכ-530 עובדים. גם במתווה המצומצם הנוכחי, היקף הפיטורים הצפוי ב-ynet - יהיה כפול מזה שבידיעות אחרונות.

בהמשך השבוע צפוי הוועד לקיים ישיבה אליה הוזמן גם העורך הראשי של העיתון אבי משולם. "אנו מקווים שהנהלת ידיעות מבינה את החשיבות שבהגעה להסכמות עם נציגות העובדים ותדע להיענות לדרישות הצודקות שלנו ולהגיע להסכמות על תהליך איחוד המערכות והשלכותיו עם העובדים. אחרת, לא תהיה לנו ברירה אלא להתנגד למהלך הפיטורים בכל האמצעים העומדים לרשותנו", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully