וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת "כרייף נגד שטייף"; "מנועה מלתבוע על רקע ההסדר בגינו נסגר התיק שלה"

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 18:51

השופט אליהו בכר דחה את מרבית טענותיה של כרייף וקבע כי היא מנועה מלתבוע בגינן על רקע ההסדר במסגרתו נגנז התיק כנגדה. כרייף, באמצעות עו"ד עמית חדד, טענה לנזקים כבדים שנגרמו לה על בשל פרסומן ברבים של תכתובות פרטיות בינה ובין אפי נווה

ביהמ"ש המחוזי בת"א דחה (רביעי) את תביעת המיליונים של השופטת לשעבר אתי כרייף כנגד העיתונאית הדס שטייף, שחשפה את הפרשייה המתוקשרת שהסעירה את המדינה ושהביאה לחקירתה של השופטת במשטרה ולפרישתה מכס השיפוט. סגן הנשיא, השופט אליהו בכר דחה את מרבית טענותיה של כרייף בשל התיישנות, ולגבי השאר קבע כי היא מנועה מלתבוע בגינן על רקע ההסדר במסגרתו נגנז התיק כנגדה.

אתי כרייף, באמצעות עו"ד עמית חדד, טענה לנזקים כבדים שנגרמו לה על בשל פרסומן ברבים של התכתובות הפרטיות בינה ובין אפי נווה, יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל בעת שהיא התמודדה על מינוייה לשופטת. מעשים אלו, כך טענה, פגעו אנושות בפרטיותה והובילו לניהול "הליך פלילי פגום ובררני נגדה, שנפתח בקול תרועה רמה בליווי הד תקשורתי בלתי מידתי, ולימים הסתיים בלא כלום".

כרייף גם תבעה את מומחה האבטחה יוליוס רוזנברג בגין הפריצה לטלפון של אפי נווה, וטענה כי גלי צה"ל אחראית כלפיה באחריות למעשיה של שטייף וכי משטרת ישראל אחראית כלפיה כיוון שניהלה נגדה הליך פלילי פגום על יסוד ראיות בלתי קבילות שהושגו בעבירה. אבל השופט אליהו בכר לא השתכנע ונעתר לסוללת עורכי הדין של הנתבעים והנתבעות בהם דוד זילברבוים שייצג את שטייף ורוני אלוני סדובניק שייצגה את רוזנברג שטענו כי יש לדחות את התביעה על הסף, כאמור.

הדס שטייף  ואתי קרייף. אילן בשור, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הדס שטייף ואתי קרייף/עיבוד תמונה, אילן בשור, ראובן קסטרו

אשר לנזקים שנגרמו לה בשל פרישתה, מציין השופט בכר כי כרייף פרשה מרצונה ובהסכמה, וזאת בתמורה להסכמת התביעה לגנוז נגדה תיק פלילי "שבו קיימות די ראיות כדי להעמידה לדין", ולפיכך היא מנועה מהגשת תביעה על הפסדי שכר בגין הפרישה.

"בנסיבות אלו, הגשת התביעה לפיצוי בגין הפסדי שכר נעשתה בחוסר תום לב ותוך שימוש לרעה בהליכי משפט", ציין השופט בהחלטתו לדחות את תביעתה של כרייף, "התובעת הציגה בפני המדינה מצג לפיו היא מוותרת על כס השיפוט בתמורה לסגירת התיק הפלילי נגדה. המדינה הסתמכה על הצהרה זו ושינתה את מצבה לרעה ואכן סגרה את התיק הפלילי - פעולה ממנה צמחה לתובעת טובת הנאה. משאלו פני הדברים, התובעת מנועה מלפנות לבית המשפט ולטעון כי על המדינה לפצות אותה על נזקי השכר שנגרמו לה עקב הפרישה מכס השיפוט". הוא פסק כי כרייף תשלם לשטייף ולרוזנברג 10,000 ש"ח הוצאות כל אחד, וכן 10,000 ש"ח למדינה ובסה"כ 30,000 ש"ח.

אתי כרייף, שלמדה על פסק הדין מפניית וואלה! ברנז'ה, מסרה: "כשנקבל לידינו את ההחלטה, נקרא אותה, נלמד אותה ונכלכל את צעדינו להמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully