וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלית דיסטל מבקשת סליחה: "יצרתי שסע, פילוג ומתח - שהובילו לטבח"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 31.12.2023 / 16:12

בראיון לחדשות 13, דיסטל אטבריאן עושה חשבון נפש על הכישלון כשרת ההסברה ומתנצלת בפני השמאל: "חטאתי לכם. אני הייתי חלק מהאנשים שגרמו למדינה להיחלש. אני מתנצלת"

גלית דיסטל/מתוך הטוויטר של גלית דיסטל

שרת ההסברה לשעבר גלית דיסטל אטבריאן מבקשת סליחה. בראיון שישודר הערב (ראשון) בחדשות 13, דיסטל אטבריאן מדברת בין היתר על הכישלון כשרת ההסברה, ההתפטרות והכעס על נתניהו, מדוע סומנה על ידי לשכתו ויועציו, ועל מה היא מתנצלת בפני השמאל.

"אני הייתי חלק מהאנשים שגרמו למדינה להיחלש, שפגעו באנשים. חטאתי לכם. יצרתי שסע ויצרתי פילוג ויצרתי מתח, והמתח הזה הוביל לחולשה - והחולשה הזאת בהמון מובנים הובילה לטבח", אומרת דיסטל אטבריאן לכתבת הפוליטית ליאור קינן.

דיסטל אטבריאן הייתה השרה הראשונה שהתפטרה מהממשלה, זאת ימים ספורים לאחר תחילת המערכה. "על משרד ההסברה הוטלה המשימה של חיזוק החוסן הלאומי. אלא שקיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה. בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכול". דיסטל התפטרה מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי.

גלית דיסטל אטבריאן. קשת 12, צילום מסך
גלית דיסטל אטבריאן/צילום מסך, קשת 12

משרד ההסברה הוא משרד ממשלתי שהומצא מחדש אחרי למעלה מעשור שבו לא היה קיים ופעילות ההסברה רוכזה במשרד החוץ ובמטה ההסברה שבמשרד רה"מ. המשרד הוקם כסידור עבודה פוליטי לדיסטל אטבריאן, שלא קיבלה סמכויות ממשיות והתקשתה להתחיל בפעילות במשך חודשים. לפי הסמכויות שכן ניתנו למשרד ואושרו ביולי האחרון, תחומי האחריות הם הסברה בזירה הבינלאומית וגם כלפי פנים, ובמשרד אמור לקום "אגף לקידום החוסן והלכידות של החברה הישראלית".

ואולם, על אף שהמשרד התקיים רק כמה חודשים, הוא אופיין בתחלופה גבוהה וחריגה של עובדים ומנהלים: באוגוסט דיסטל הודיעה שהחליטה להדיח להדיח את המנכ"לית שמינתה, גלי סמבירא, אחרי ארבעה חודשים בתפקיד, והמועמד החלופי שבחרה בו ויתר על התפקיד; בנוסף, יועצים ואנשי אמון בלשכה עזבו את תפקידם, ברקע דיווחים על יחסי עבודה בעייתיים עם עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully