וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה הפסקת אש: נפתר הסכסוך בין קשת ל-yes

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 1.1.2024 / 21:34

אחרי חודשים של סכסוך, קשת ו-yes הגיעו להסכמות ושני הצדדים צפויים לחתום על הסכם חדש תוך מספר ימים. לפי ההסכם, yes תמשיך לשדר כרגיל את השידורים של קשת, כולל בצפייה נדחית. לא ברור כמה תשלם yes לקשת במסגרת ההסכם

בניין קשת. ראובן קסטרו
קשת/ראובן קסטרו

אחרי חודשים של סכסוך, קשת ו-yes הגיעו להסכמות ושני הצדדים צפויים לחתום על הסכם חדש תוך מספר ימים. לפי ההסכם, yes תמשיך לשדר כרגיל את השידורים של קשת, כולל בצפייה נדחית. לא ברור כמה תשלם yes לקשת במסגרת ההסכם.

ברקע המחלוקת, עמד איום שהעבירה קשת 12 לחברת הלווין לפיו תפנה לאפיקים משפטיים אלמלא תחתום איתה על הסכם המשך שידורים רציף גם בצפייה הנדחית.

נזכיר: בפגישה שנערכה לפני מספר שבועות ב-yes הודיעו לקשת כי הם אינם מעוניינים לחדש את ההסכם המסחרי בקשר לשירותי הצפייה הנדחית - catch up, start over ו- VOD ועד לימים האחרונים כלל לא התנהל מו"מ בנושא. ב-yes סברו כי הדרישה של קשת בגובה עשרות מיליוני שקלים - בלתי מתקבלת על הדעת ומנותקת מתנאי השוק. בהקשר זה יצוין כי בחודש יוני, חתמה ייס עם ערוץ 14 על הארכת ההסכם שלהן בשנתיים - הסכם שגם הוא מוערך במיליוני שקלים. מאוחר יותר, חתמה גם עם רשת 13 על הסכם דומה.

ממול, ב-yes מחרימים מזה חודשים ארוכים, לצד חברת פלאפון מבית בזק, את ערוץ 12 ולא מפרסמות בו, בעוד שהן מפרסמות בערוצים 14 ו-13. כך לדוגמה, פלאפון עלתה בחודשים ספטמבר-דצמבר עם קמפיין בערוץ 14 ובערוץ 13 בלבד, ובחודשים יולי-ספטמבר, yes העלתה קמפיינים שעיקר תקציבן הופנה לערוצים 13 ו-14, בקשת זכו לנתח של 5% בלבד מתקציב הפרסום העצום של הקבוצה המוערך בעשרות מיליוני שקלים.

החרם התנהל מתחת לרדאר, בהשראת חרם המפרסמים שהובילה שטראוס מול ערוץ 14, יש מי שטוענים בתוקף בענף, שב-yes שאבו לגיטימציה מהמהלך האפקטיבי של שטראוס, שלא רק שלא פגע בחברה אלא אף סייע לה.

מ-yes וקשת נמסר: "התגבשו הסכמות לשביעות רצון שני הצדדים, שיאפשרו את המשך שידור תכני קשת וערוץ 12 ב-yes, כפי ששודרו עד עתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully