וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן חדש: פטריק דרהי יקים ערוץ חדשות בעברית

עודכן לאחרונה: 2.1.2024 / 17:24

רשת i24NEWS בבעלות איש העסקים ובעלי HOT פטריק דרהי תקים ערוץ חדשות חדש בעברית שישדר מישראל וישודר בשלב הזה לצופים המקומיים בסטרימינג. בתפקיד העורך הראשי: לשעבר מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו

רשת i24NEWS תשיק בקרוב ערוץ חדשות חדש בעברית שישדר מישראל. ברשת אומרים כי "הערוץ החדש מצטרף לערוצי הקבוצה באנגלית, צרפתית וערבית, ויספק לצופים בישראל עדכוני חדשות ודיווחים שוטפים לצד תוכן אקטואלי". בערוץ אומרים כי ההחלטה להשיק את i24NEWS בעברית מגיעה בתום תקופה ארוכה של מחקרי שוק ופיתוח, על בסיסם יבנה הערוץ החדש בהתאמה לקהל הישראלי.

i24NEWS בעברית יהיה ערוץ מסחרי מבוסס פרסומות, וכל עוד לא יתבצע שינוי חקיקה, יהיה זמין בישראל רק בסטרימינג.

נזכיר: בעלי רשת i24NEWS פטריק דרהי הוא גם בעל השליטה בחברת HOT ונחשב למקורב לנתניהו. חוק בעלות צולבות אמנם אוסר על בעלי רישיון לכבלים ולוויין להחזיק בערוץ חדשות בבעלותם, אך ב-2017 עברה חקיקה בכנסת אשר איפשרה לו להחזיק בערוץ טלוויזיה, ובלבד שהדבר יהיה בשפה זרה.

מי שישמש כעורך הראשי של הערוץ הוא ישראל טויטו, אשר שימש בעבר מנכ"ל חדשות 13.

פטריק דרהי. אור גפן,
פטריק דרהי/אור גפן

אפשרות הקמת ערוץ חדשות נוסף עלתה לאחרונה, תחת רפורמת קרעי, שהייתה אמורה להוביל לפתיחה גורפת של השוק. דווקא בערוץ 14 חששו כי אם הרפורמה, שלבסוף הוקפאה בשל המלחמה, תצא לפועל, גורמים נוספים יוכלו להיכנס ולהתחרות בו בנישת ה"ימין".

בערוץ הניחו כי כוונתו של השר לקדם פתיחתו של ערוץ ימני שישדר גם בשבת - ויענה על תחושות בימין כי זירת הימין החדשותית נותרת "מופקרת" במהלך השבת מול אולפני שישי של קשת, רשת וכאן - בעוד שצופי ימין רבים שאינם מסורתיים נותרים ללא "מענה" מלשכת נתניהו ומהימין.

קרעי מצדו, לא רק שלא הכחיש את הדברים, הוא אף צייץ בנושא וכתב כי "תחרות זה בריא".

שלמה קרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהו. עמוס בן גרשום/לע"מ, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, עמוס בן גרשום/לע"מ, ראובן קסטרו

ב-i24NEWS החלו בגיוס עיתונאים, מגישים, עורכים, אנשי תוכן ומפיקים לערוץ בעברית, גיוס כותבים ועורכים לאתר שילווה אותו, וכן צלמים, עורכי וידאו, גרפיקאים ואנשי הפקה למעטפת התפעולית. בימים אלו רשת i24NEWS מרחיבה את מתחם השידורים בנמל יפו ובונה אולפן רביעי אשר ישמש את הערוץ החדש.

רשת i24NEWS הושקה ביולי 2013. ל-i24NEWS 3 ערוצי חדשות בינלאומיים ב-3 שפות: אנגלית, צרפתית וערבית, המשדרים חדשות המתמקדות בישראל, במזרח התיכון ובאירועי החדשות הגדולים מכל רחבי העולם.

אולפני הערוץ הראשיים ממוקמים בנמל יפו. עם השנים פתח הערוץ אולפנים ונקודות שידור נוספות. ערוצי i24NEWS באנגלית, צרפתית וערבית, זמינים כיום לצפייה בכל הפלטפורמות המובילות בישראל. מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" ב-7.10 מתמקד הסיקור בערוצי i24NEWS באירועי המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully