וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוחמת שהתחילה כלוחם: סיפורה של מעיין שלוחמת בגבורה בעזה

וואלה! ברנז'ה

3.1.2024 / 15:38

מעיין התחילה את חייה, וגם את שירותה הצבאי, בתור נתן - והייתה סמל מחלקה בעורב גבעתי. היום מעיין נלחמת בתוך עזה, כתף אל כתף עם לוחמי המחלקה שהכירו אותה כנתן. בראיון היא מספרת על האתגר, היתרונת ומדוע היא עדיין מניחה תפילין כל בוקר. וואלה! ברנז'ה מצדיעה

מעיין גרוס, הטרנסג׳נדרית שלוחמת כמילאומניק בעזה/חדשות 13

מלחמת חרבות ברזל ממשיכה לייצר סיפורים אישיים, חלקם גם אופטימיים וחשובים: כמו זה של מעיין גרוס, לוחמת המילואים הטראנסג'נדרית הראשונה ברצועת עזה:

מעיין החלה את חייה בתור נתן גרוס, כשנולדה בבית שמש למשפחה דתית לאומית. כמו רבים מחבריו בגיל גיוס היה לנתן ברור שהוא מכוון "הכי קרבי שיש". את שירותו הצבאי עשה ביחידת עורב גבעתי, הוא לחם בצוק איתן ושימש כסמל מחלקה, גם לאחר השירות הצבאי המשיך גרוס בתפקידי לחימה והצטרף לשב"כ.

בגיל 29 נתן גרוס הפך למעיין גרוס, שהחליטה לשנות את מינה. בשבעה באוקטובר, כשהטלפון צלצל וקרא לבוא למילואים, למעיין היה ברור שהיא עולה על מדים, ומתייצבת לצד חבריה מהחטיבה. בדיוק בשביל הרגע הזה היא לא שינתה את מינה בתעודת הזהות.

אחרי חודש ברצועת עזה, היא מספרת לכתב חדשות 13 ישי פורת, חברה מימיי קורס מפקדי הכיתות, על הפעילות המבצעית בעזה וגם על איך עושים גבות בשטח, איפה מחליפים בגדים בעומק הרצועה ועם אילו אתגרים היא מתמודדת ואיזה יתרונות יחודיים יש לה - ואיךל היא עושה את כל זה כשהיא גם שומרת על אורח חיים דתי עדיין ומניחה תפילין מידי בוקר.

סיפורה יוצא הדופן ומעורר ההשראה יסופר הערב (רביעי) בחדשות 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully