וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הסערה: הקריקטורה נגד חיות הוסרה מהעיתון "שביעי"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 6.1.2024 / 20:40

השבועון למגזר הדתי "שביעי" פרסם מאמר מערכת קיצוני נגד נשיאת העליון בדימוס, ומתחתיו קריקטורה בה היא נועצת דגל של בית המשפט העליון בגופת חייל. היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט: "הסתה לאלימות". לאחר הסערה: העיתון הדפיס את עלוני השבת ללא הקריקטורה

אין תחתית, ולא למדנו כלום: השבועון למגזר הדתי "שביעי" פרסם הבוקר (חמישי) מאמר מערכת נגד נשיאת העליון בדימוס אסתר חיות, ומתחתיו קריקטורה שבה היא "תוקעת" דגל של ביהמ"ש העליון בגופת חייל. הקריקטורה מופיעה באתר העיתון. לאחר הסערה שהתעוררה, העיתון החליט שעלוני השבת יפורסמו ללא הקריקטורה.

הקריקטורה מרפררת לקונספירציה הנאצית "אגדת תקיעת הסכין בגב" (ראו בהמשך), לפיה, בגידת היהודים היא שגרמה להפסד של גרמניה במלחמת העולם הראשונה. בזו המקורית ניתן לראות אישה בעלת אף ארוך וידיים גסות, שחובשת כובע שעליו מגן דוד, ודוקרת חייל גרמני בעת שנמצא במארב.

לצד הקריקטורה התפרסם כאמור מאמר מערכת קיצוני בחריפותו נגד חיות. בין היתר נכתב בו: "האם חיות לא חשבה על הסכנה של השלכות החלטתה על האחדות שבין חיילי צה"ל? היא כנראה חשבה, אבל זה פשוט לא מעניין אותה. בעת הזו, שבה האויב הנאצי מעזה חוגג על הפילוג בתוכנו, חיות רואה דבר אחד בלבד - להמשיך את המהפכה האנטי-דמוקרטית שאותה החל הקיסר ברק".

קריקטורה של אסתר חיות. עיתון ״שביעי״, צילום מסך
קריקטורה של אסתר חיות/צילום מסך, עיתון ״שביעי״

"מהדברים הכי נמוכים שנראו כאן לאחרונה"

בהנהלת בתי המשפט פרסמו בעקבות הקריקטורה דרישה מידית להסרת הקריקטורה. "הבוקר נחשפנו לציוץ ביקורתי של העיתונאי אילן לוקאץ' בטוויטר ובו צילום מסך מערוץ הטוויטר של המאייר אור רייכרט אשר פרסם ציוץ ובו מופיעה קריקטורה של מה שנראה כמו דמותה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת אסתר חיות מניפה דגל על גופת חייל. חיפוש באינטרנט גילה שהקריקטורה פורסמה בגיליון המקוון של השבועון שביעי שאף אמור להתפרסם בגרסה מודפסת ביום שישי ה-05.01.2024 , ככל הנראה בטור דעה של המוציא לאור של השבועון מר רובי לוזון", כתב היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, שאף פנה לשבועון בעקבות הפרסום בכלי התקשורת ודרש ממנהליו לפעול להסרתה מכלל הפלטפורמות.

"מדובר בפרסום חמור העולה כדי חשד להסתה לאלימות. בנוסף, יש בפרסום האמור כדי להקים חשד לזילות בית משפט", כתב.

גלויה אנטישמית מ-1919- אגדת תקיעת הסכין בגב. ללא, אתר רשמי
גלויה אנטישמית מ-1919- אגדת תקיעת הסכין בגב/אתר רשמי, ללא

איש הציונות הדתית, חה"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי, הגיב על כך וכתב בתגובה בטוויטר: "מי שלא מבין כמה זה מזעזע, גם אם הוא מאוד-מאוד כועס על הנשיאה בדימוס חיות, שידמיין את התמונה הזו נניח עם ראש הממשלה נתניהו, או עם כל דמות אחרת 'מהצד שלו'. זו עדיין נראית קריקטורה לגיטימית? לצייר דמות, גם של האישיות הכי שנואה עליך בצד השני, דורכת על גופה של חייל צה"ל, זה בהחלט מהדברים הכי נמוכים שנראו כאן לאחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully