וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפייבוריט והמתבדל: הטוענים לרשת את נתניהו מגבירים חשיפה בתקשורת

עודכן לאחרונה: 23.1.2024 / 14:22

בדיקה שנערכה עבור וואלה! ברנז'ה מצאה כי לצד בני גנץ, ההופעה של גדי איזנקוט והבידול של ניר ברקת משתלמים להם, לפחות בהיקף הסיקור לו זכו בחודש האחרון. יוסי כהן מפתיע בהיקף הסיקור הנמוך

3635599/ניב אהרונסון

ברקע המלחמה ואווירת הטרום-בחירות, הראיון שהעניק הרמטכ"ל לשעבר ומבכירי המחנה הממלכתי גדי איזנקוט לאילנה דיין ב"עובדה" בשבוע שעבר, טרף את הקלפים לא רק בפופולריות הציבורית לה הוא זוכה מאז כאב שכול טרי וכמנהיג אחראי שמציב קו אדום ברור מול ראש הממשלה.

מבדיקה שערכה יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה! ברנז'ה עולה כי איזנקוט, עד השבוע שעבר דמות שנמנעה מראיונות והעדיפה שלא להיגרר לסינקים אינסופיים בטלוויזיה, הפכה באחת לאחת הדמויות הפוליטיות הכי מאוזכרות בתקשורת הישראלית בחודש האחרון, שנייה רק לראש מפלגתו בני גנץ ולראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההערכה היא כי לעובדה שעיתונאיו של נתניהו בתקשורת סימנו את איזנקוט כאיום פוליטי מוחשי תרומה לא מעטה לכך, שכן מאז הראיון הוא מאוזכר תדיר על מסך ערוץ 14 ופלטפורמות נוספות המזוהות עם ראש הממשלה.

בבדיקה, שבדקה את כמות המופעים התקשורתיים מה-22/12/23 ועד ה-22/1/24 בעיתונות המודפסת, אתרי האינטרנט הגדולים, תחנות הרדיו וערוצי הטלוויזיה, עולה כי איזנקוט זכה ל-4,272 אזכורים (אייטמים), ובנפח כולל של כשליש מכלל סיקור חמשת המועמדים המובילים בבדיקה.

נוכחות תקשורתית של פוליטיקאים. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
נוכחות תקשורתית של פוליטיקאים/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

כפי שניתן היה לצפות, כאמור, גנץ זוכה לסיקר הרב ביותר בכל אחת מהפלטפורמות בחודש החולף, ובפער, עם 17,153 אזכורים סה"כ. ראש הממשלה נתניהו זכה בחודש החולף למספר הגבוה ביותר של האזכורים בתקשורת - 29,746 סה"כ.

חבר הליכוד, שר הכלכלה ניר ברקת שמאז תחילת המלחמה נוקט בקו לעומתי לנתניהו, ככל הנראה בניסיון למצב את עצמו כמועמד ריאלי ביום שאחריו, נהנה אף הוא מ"פירות" הבידול עם קרוב ל-2000 אזכורים בחודש אחד. לא ברור מאליו, בהינתן שאינו חבר קבינט המלחמה ולא נוגע באופן ישיר בתחום הלחימה - הנושא היחיד שעומד בכותרות.

דווקא ראש המוסד לשעבר, שנחשב לפופולרי בליכוד ושבסקרים נהנה מיתרון משמעותי על פני נתניהו במקרה היפותטי בו ינהיג את המפלגה, מפתיע בהיקף הסיקור הנמוך לו הוא זוכה בחודש האחרון, זאת לאחר ששמר על ווליום תקשורתי גבוה מאוד בחודשי המלחמה הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully