וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכלן מרדוק בדרכו לישראל, לפגישה חשאית עם נתניהו

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 29.1.2024 / 14:17

לפי אתר זמן ישראל, נשיא התאגיד "ניוז קורפ", שבבעלותו "פוקס ניוז" ו"הוול סטריט ג'ורנל", צפוי להיפגש עם נתניהו ובהמשך עם גנץ. לכלן ירש את ניהול התאגיד מאביו, רופרט מרדוק. נתניהו ניסה בעבר לשכנע את מרדוק להקים מעין "פוקס ניוז" ישראלי

לאכלן מרדוק. Dia Dipasupil/Getty Images, עיבוד תמונה
לאכלן מרדוק/עיבוד תמונה, Dia Dipasupil/Getty Images

לכלן מרדוק, בנו הבכור של איל התקשורת רופרט מרדוק, נמצא בדרכו לישראל לפגישה חשאית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך מפרסם היום (שני) אתר "זמן ישראל". לפי הפרסום, שאושר על ידי משרד רה"מ, מטרת ביקורו של מרדוק כוללת פגישות נוספות, בין היתר עם ראש המחנה הממלכתי בני גנץ.

מרדוק הבן קיבל את המפתחות לניהול תאגיד התקשורת הענק לפני כחצי שנה, עת הודיע האב המייסד רופרט מרדוק בן ה-92 על פרישתו מניהול "ניוז קורפ". הונו האישי של לכלן מרדוק נאמד ב-3.3 מיליארד דולר.

ניוז קורפ הוא אחד מהתאגידים החזקים ביותר בתקשורת האמריקאית, שבבעלותו כלי תקשורת רבי עוצמה המזוהים עם הצד השמרני של המפה הפוליטית בארה"ב ומצדדים לרוב בעמדות ממשלת נתניהו, כולל "פוקס ניוז", "הוול סטריט ג'ורנל", "הניו יורק פוסט", חברת מדד המניות "דאו ג'ונס", ועוד.

איל התקשורת רופרט מרדוק עוזב את בניין הפרלמנט בלונדון לאחר שנחקר בנושא פרשת ההאזנות, 26 באפריל 2012. רויטרס
איל התקשורת רופרט מרדוק עוזב את בניין הפרלמנט בלונדון לאחר שנחקר בנושא פרשת ההאזנות, 26 באפריל 2012/רויטרס

ב-2016 דיווח דה מרקר שיועצו של נתניהו דאז ניר חפץ בחן הקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי שמרני בישראל, על בסיס מודל הפעולה של "פוקס ניוז". לפי הפרסום, חפץ התעניין באיתור שותפים לפרויקט, ביניהם רופרט מרדוק.

בהמשך דווח ב"הארץ" על ביקור חשאי של מרדוק לטובת פגישה עם נתניהו. לפי הפרסום, מטרת הפגישה הייתה לשכנע את מרדוק הבן לרכוש את עיתון "ידיעות אחרונות".

ברקע הביקור עומד משפט נתניהו בתיקי 2,000 ו-4,000 במסגרתם נתניהו נאשם כי העניק או הבטיח תמורות עבור סיקור אוהד. נתניהו מצדו, לא הכחיש מעולם כי הוא פועל "לשנות את פני התקשורת הישראלית במטרה להפוך אותה למגוונת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully