וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ תקשורת נחקר באזהרה בגלל ציוץ נגד מירי רגב

עודכן לאחרונה: 6.2.2024 / 15:23

לדברי יועץ התקשורת איציק אלרוב הוא נחקר באזהרה בגלל ציוץ בו הופיעה דמותה של רגב בצירוף הכיתוב "פופקורן טבול בדם הנופלים". במשטרה טוענים: נחקר בגין עבירות איומים. בשבועות האחרונים גוברת הביקורת על המשטרה, על מה שנראה כניסיון השתקת מחאה לגיטימית כלפי הממשלה

יועץ התקשורת איציק אלרוב נחקר היום (שלישי) באזהרה במשטרת פתח תקווה בגלל ציוץ שכתב נגד שרת התחבורה מירי רגב. בציוץ הופיעה דמותה של רגב "לבושה" בגד שעשוי מפופקורן בצבעי לבן ואדום, בצירוף הכיתוב "פופקורן טבול בדם הנופלים". אלרוב נשאל בחקירתו האם הוא לא חושב שהציוץ שלו יכול "לגרום לאנשים לקחת את זה צעד קדימה".

מנגד, המשטרה טוענת שאלרוב נחקר בכלל בגין עבירות איומים.

לפי הנחיית פרקליט המדינה בנוגע לעבירות הנוגעות לחופש ביטוי - כאשר המשטרה רוצה לחקור אדם בחשד שהוא הסית לאלימות, המשטרה נדרשת לקבל את אישור פרקליט המדינה. לפי הפרקליטות המשטרה לא פנתה אליהם לקבל את אישור פרקליט המדינה לפתוח בחקירה נגד אלרוב.

בפרקליטות הבהירו לאחר הפרסום כי במועד הציוץ המקורי, לפני כשבועיים, המשטרה העבירה פנייה שהגיעה עם המלצת גניזה והם הורו על סגירה. "בכל מקרה לא התקבל מטעמנו אישור לחקור בגין הסתה באף אחד מהמועדים", נמסר.

ציוץ של יועץ התקשורת איציק אלרוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הציוץ של אלרוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הציוץ הגיע בעקבות הסערה שהתחוללה לפני כמה שבועות לאחר שהתפרסם בכאן 11 כי השרה רגב חילקה פופקורן במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני ואף חילקה לשרים ואמרה כי "ההצגה מתחילה".

לפי הדיווח, במהלך הדיון בקבינט, התפתח ויכוח בין שר הביטחון יואב גלנט לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כאשר השני טען שמזלזלים בדבריו: גלנט השיב: "זה שנחקרת בשב"כ זה לא אומר שאתה מבין במודיעין", בן גביר מצידו המשיך והקניט את שר הביטחון: "אף אחד בליכוד לא יבחר בך". לאחר העימות בין השניים, שכלל מגוון האשמות, הוציאה שרת התחבורה את החטיף וחילקה לשרים - כמו היה מדובר בהצגה.

רגב, נזכיר, הכחישה את הדיווח תוך שינוי גרסאות. בלשכתה הסבירו תחילה כי השרה "בדיאטה" וכי הביאה פופקורן כדי לא לאכול מאפים. למחרת כבר הכחישה בתוקף את הדברים ואמרה שמדובר ב"שקר מוחלט ומשולל יסוד".

תושבת העיר רחובות נעצרה בחשד לתקיפת השרה עידית סילמן. דוברות המשטרה, עיבוד תמונה
תושבת העיר רחובות נעצרה בחשד לתקיפת השרה עידית סילמן/עיבוד תמונה, דוברות המשטרה

בשבועות האחרונים הולכת וגוברת הביקורת על משטרת ישראל בטענה שהיא פועלת בשירותו של השר לביטחון לאומי בן גביר, תוך שהיא עוסקת בהרתעה מפני מחאה לגיטימית כלפי הממשלה.

לפני כשבועיים הוגש תוך 24 שעות בלבד כתב אישום נגד ירדן מן, בת 52 מרחובות בגין תקיפת השרה עידית סילמן. יחידת התביעות של המשטרה ייחסה לה סעיפים של תקיפת עובד ציבור, היזק לרכוש במזיד ואיומים - זאת למרות שלטענת המשטרה אין בידיהם סרטון תיעוד של התקיפה עצמה וחרף העובדה שהשרה התלוננה בעבר על תקיפה, במה שנראה כאי-אמירת אמת.

במהלך קריאת כתב האישום, הנאשמת התעלפה, האולם פונה והוזעק רופא כדי להעניק לה טיפול. היא פונתה באמבולנס לבית החולים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת תלונה בחשד לאיומים, שעניינה פרסום תמונה של שרה מכהנת עם כתמי דם, לצד תגובות חשודות, בהן: "חכי חכי עוד נבוא איתך חשבון, עוד נרדוף אותך עד יומך האחרון.

"תכלית החקירה הגעה לחקר האמת והסרת חשד ובסיומה יועברו ממצאיה לעיון והחלטת גורמי המקצוע בהתאם, לפיכך - כל ניסיון לייחס מניעים זרים שגוי ומקומו להידחות על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully