וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עתירה: מח"ש תפתח מחדש תיק אלימות שוטרים נגד צלם עיתונות

עודכן לאחרונה: 8.2.2024 / 13:32

ראמי ח'טיב הזדהה כצלם עיתונות, ואז, ללא כל סיבה, החלו כמה שוטרים להכות אותו באלה עד שהתמוטט. המסמכים הרפואיים שהגיש למח"ש הצביעו על נזקים רציניים לטווח ארוך, אלא שביחידה סגרו את התיק. העילה: "לא היו די ראיות וסיכויי ההרשעה נמוכים"

תיעוד אלימות נגד צלם העיתונות ראמי ח׳טיב/לפי סע' 27א לחוק זכויות יוצרים

בעקבות ערר של ארגון העיתונאים, מח"ש תפתח מחדש תיק אלימות שוטרים נגד צלם העיתונות ראמי ח'טיב.

אירוע האלימות התרחש ב-15.4.22 במתחם הר הבית, בשעת עימותים עם המשטרה וידויי אבנים. צלם העיתונות, חבר הארגון ראמי ח'טיב, צילם את העימותים, ואז, כשכבר היה בדרכו החוצה, ניגשו אליו שוטרים. הוא הזדהה כצלם עיתונות, ואז, ללא כל סיבה, החלו כמה מהשוטרים להכות אותו באלה, הם בעטו בו באלימות. הוא התמוטט, הם הותירו אותו על הקרקע ולפני שעזבו את המקום חיבלו בציוד הצילום שלו. צוות רפואי פינה אותו לבית חולים. המסמכים הרפואיים שהגיש למח"ש הצביעו על נזקים רציניים לטווח ארוך.

ימים מעטים אחרי האירוע הגיש ח׳טיב תלונה למח״ש בצירוף תיעוד. מח״ש סגרה את התיק בטענה כי לא היו די ראיות וסיכויי ההרשעה נמוכים

ימים מעטים אחרי האירוע הגיש ח'טיב תלונה למח"ש, הוא העיד ואף צירף לעדות שלו צילומי וידיאו וסטילס שתיעדו את אלימות השוטרים ואת האירוע כולו. משום מה החליטה מח"ש לסגור את התיק וכך הודיעה לח'טיב ביולי 2023. העילה: לא היו די ראיות וסיכויי ההרשעה נמוכים.

ח'טיב הגיש ערר על ההחלטה, באמצעות היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עו"ד אמיר בשה ועו"ד לילך לוי, וכאמור, הערר התקבל והתיק נפתח להשלמות חקירה.

ענת סרגוסטי, מנהלת תחום חופש העיתונות בארגון העיתונאים: "אנחנו מלווים כמה וכמה עיתונאים שהיו קורבנות לאלימות שוטרים. הארגון רואה בחומרה את אוזלת היד של מח"ש ואת העובדה שהיחידה לא מייחסת חשיבות מספקת לאלימות שוטרים נגד עיתונאים שעושים את תפקידם ומשרתים את האינטרס הציבורי ואת זכות הציבור לדעת. אנו דורשים להתייחס לשוטרים שנוהגים באלימות כלפי עיתונאים במלוא חומרת הדין, לראות את התמונה הרחבה ולא להקל ראש באף אחד מהמקרים, אחרת יש לכך אפקט מצנן על עיתונאים שיחששו לבצע את תפקידם. גם המשטרה צריכה להבין שחופש העיתונות הוא ערך יסוד במשטר דמוקרטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully