וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב השעית עיתונאי: גיל תמרי עבר את הגבול או שבחדשות התקרנפו?

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 14:19

דבריו של איש חדשות 13 עוררו סערה והובילו להתנצלותו ולהשעייתו. אלא שההשעייה עצמה מעלה את השאלה האם מערכת עיתונאית איננה אמורה לתת גב לעיתונאי שגם אם כשל בלשונו, הרי שעדיין לא הסית. וגם, האם היד קלה יותר על ההדק כשמדובר על עיתונאים משמאל? האזינו

גיל תמרי, עורך חדשות חוץ של חדשות 13 התבטא השבוע בחריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא החטופים כשטען כי "לנתניהו אין באמת תמריץ לשחרר את החטופים, הוא רוצה את כולם מתים מהסיבות שלו". דבריו עוררו סערה גדולה, תמרי התנצל בשידור והושעה. אלא שההשעיה עצמה עוררה את הדיון האם מערכת עיתונאית איננה אמורה לתת גב לעיתונאי שגם אם כשל בלשונו, הרי שעדיין לא הסית ולא חרג מגבולות חופש הביטוי. אראל סג"ל ודוד ורטהיים דנו על כך.

סג"ל טען: "מה שאמר תמרי פשוט לא נכון מבחינה עובדתית". עם זאת ציין סג"ל: "אני נגד השעיה של ארי שמאי ונגד השעיה של גיל תמרי ואני נגד השעיות". ורטהיים הוסיף: "יש פה בעצם קריצה לשלטון, לממשלה. לא השעו עיתונאים עם אמירות הרבה יותר קיצוניות גם מימין".

גיל תמרי. רשת 13, צילום מסך
גיל תמרי/צילום מסך, רשת 13

עוד אמר ורטהיים: "שים לב אגב, כמעט לא משעים עיתונאים מימין. הוא התנצל, מה הטעם בהשעיה עכשיו?". סג"ל השיב: "חבל שלא אמרת את הדברים האלה גם על אנשים אחרים שהושעו. הושעיתי, כשאני, ינון ושמעון עשינו את הפרויקט שלנו עם השירים בטוויטר והושעיתי".

בתגובה הסביר ורטהיים: "אני חושב שזה היה גרוע באותה מידה. אין שום בעיה שתהיה סערת רשת, שיעשו שיחת הבהרה, אבל אני חושב שנקיטה באקט מעשי נגד עיתונאי, לא רק שהיא לא אפקטיבית, הסיפור הוא שיהיו בשקט שם בממשלה. מערכת עיתונאית לא צריכה לעבוד ככה לדעתי".

סג"ל חשב אחרת: "אני נגד פגיעה בחופש הביטוי של כל אדם. אני חושב שמה שאמר גיל תמרי אלה דברים מתועבים". אך הדגיש: "חופש הביטוי שלו מקובל עליי. גם אתמול, הדברים שהוא אמר שרטו את חופש הביטוי אבל עדיין בגבולות חופש הביטוי. חופש הביטוי נועד להגיד דברים שמאוד מאוד מבאס לשמוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully