וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת גל הירש, חיים רמון ואהוד אולמרט: בתאגיד יגבילו השתתפות חשודים, נאשמים ומורשעים בפאנלים

13.2.2024 / 17:41

ההחלטה של ועדת האתיקה של התאגיד התקבלה לאחר ששולבו בשידורי כאן 11 פאנליסטים וכפרשנים שחשודים או נאשמים בפלילים וגם כאלו שהורשעו בעבירות שונות

גל הירש, אהוד אולמרט. צילום מסך, צילום מסך
גל הירש, אהוד אולמרט/צילום מסך, צילום מסך

ועדת האתיקה הפנימית של תאגיד השידור קבעה כללי מסגרת להופעת פרשנים, פאנליסטים ובעלי פינות בתאגיד השידור הציבורי, זאת בהינתן שהם חשודים או נוגעים בפלילים. ההחלטה מחייבת את כלל הפלטפורמות של התאגיד.

לפי הכללים שנקבעו, ראיונות עם חשודים, נאשמים או מורשעים בעבירות אלימות חמורות יהיו חריגים ונדירים. עוד קבעה הוועדה כי "ככל שעיתונאי בתאגיד יחשוב שיש עניין ציבורי בראיון מעין זה, עליו להציג את הנושא בפני מנהל החטיבה וסגניתו, בפני עורך המהדורה והמגיש, ובמסגרת זו יוצגו הנימוקים לשידור אל מול הנזקים האפשריים בנפגעי העבירות ובכלל הציבור. אם יוחלט שיש מקום לקיים ראיון, תוצג הכתבה בפני פורום בכיר שחברים בו ראשי מערכת החדשות. לאחר מתן האישורים ניתן יהיה לשדר את הריאיון".

שירה איסקוב בדיון הרשעתו של אביעד משה בניסיון רצח 25 באוגוסט 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
שירה איסקוב בדיון הרשעתו של אביעד משה בניסיון רצח 25 באוגוסט 2021/אתר רשמי, מערכת וואלה!

הדיון בנושא החל בעקבות פניית של עמותת הצלחה שביקשה להסדיר את הסוגיה העקרונית בעקבות שידור ריאיון במהדורת חדשות הערב בכאן 11 עם אביעד משה, שהורשע בניסיון רצח רעייתו שירה איסקוב ובפציעתה החמורה. בעקבות הראיון קבעה ועדת האתיקה הפנימית כי "מדובר בכשל ערכי" ושרטטה אמות מידה נוספות שיהוו בסיס לקבלת החלטות בנושא ראיונות ו/או השתתפות מורשעים או מי שתלויים נגדם כתבי אישום באופן קבוע בשידורים בתפקידי מגיבים, פרשנים ובעלי פינות.

עוד הקבעה הוועדה כי המבחן המהותי המנחה הינו קיומו של עניין ציבורי בראיון או בהשתתפות בפאנל וכי כל מקרה ייבחן לגופו ולעומקו - כולל ההקשר שבו הוא נערך - על-ידי גורמי הניהול הבכירים בחטיבת החדשות וההחלטה תהיה נתונה בידיהם.

"בכל מצב, אין לאפשר לאותם גורמים לנצל לרעה של הבמה התקשורתית כדי להתגאות במעשיהם הפליליים ובעברם המפוקפק, ולמנוע מהם הבעת תמיכה כלשהי במעשיהם הפליליים. אם יעשו זאת, יש למנוע זאת מהם או להפסיק את השתתפותם בשידור", קבעה הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully