וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של מלחמה וגיוס מילואים, קרעי מקדם שיחות אירוטיות לחרדים

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 18:15

סעיף חבוי בתקנות השידור שמציע שר התקשורת מבקש לאפשר לשנות את התקנות כך שניתן יהיה להציע "שירותי פרימיום", המוכרים בעיקר בשיחות אירוטיות, אסטרולוגיה ועוד, גם למי שברשותו טלפון ללא אינטרנט, באמצעות ספק חיצוני בתשלום

גבר צופה בפורנו. ShutterStock
גבר צופה בפורנו/ShutterStock

משרד התקשורת מקדם תיקון לחוק שיאפשר למחזיקים בטלפון כשר לקבל שירות שיחות אירוטיות.

תיקון לתקנות התקשורת שהתפרסם בסוף השבוע להערות הציבור מבקש לאפשר לחברות סלולר להציע "שירותי פרימיום" הכוללים גישה לשיחות אירוטיות, שירותי אסטרולוגיה וכדומה - גם למי שבמכשיר הטלפון שלו אין אינטרנט.

רקע קצר: תקנות החוק איפשרו בעבר לספקי תוכן להשתמש בחשבון שלהם כאמצעי סליקה (חיוב) עבור אותם "שירותי פרימיום" שמקורם בחברות אחרות. אך המצב החוקי היום אינו מאפשר זאת, ומי שאין לו גישה לאינטרנט - לא יכול לקבל שירותים מסוג זה לטלפון שלו. 

תיקון לחוק השידורים. צילום מסך, צילום מסך
תיקון לחוק השידורים/צילום מסך, צילום מסך

טלפונים סלולריים כשרים נפוצים בעיקר בקרב הקהילה החרדית והדתית. טלפון סלולרי כשר הוא מכשיר שאינו מכיל תכונות מתקדמות ואינו מחובר לאינטרנט, שעלול לחשוף את בעליו לתכנים בלתי הולמים או פוגענים. הטלפון הכשר נועד לענות על הצרכים של מי שרוצה להשתמש בטלפון סלולרי לתקשורת, אך ללא גישה מלאה לאינטרנט, מדיה חברתית ושאר תוכן שעשוי להיחשב מנוגד להלכה.

כעת, כאמור, מבקשים במשרד התקשורת לשנות את התקנות כך שניתן יהיה להציע "שירותי" פרימיום", המוכרים בעיקר בשיחות אירוטיות, אסטרולוגיה ועוד, גם למי שברשותו טלפון ללא אינטרנט, באמצעות ספק חיצוני בתשלום שיגבה דרך החשבונית עבור קו הטלפון. 

לפי התיקון שפורסם להערות הציבור, התקנות החדשות נועדו להחליף את תקנה 67 לתקנות ההיתר הכללי שעניינה "איסור מתן שירות פרימיום" ולקבוע תנאים בהם ספק מורשה רשאי יהיה לגבות תשלום בעד שירות פרימיום הניתן על ידו או על ידי אדם אחר.

עוד בוואלה!

עובד ברשת 13 התגלה כבעלים של אתר לצפייה פיראטית בטלוויזיה

לכתבה המלאה

משרד התקשורת: "שירות צרכני מהמעלה הראשונה"

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "צר לנו כי בתקופת מלחמה, בוחר הכתב לתאר תמונה שקרית ובעיקר מביכה, המעידה על בורות עמוקה בנושא המסוקר בכתבה.

"התקנות אודות שירותי פרימיום תוקנו בעקבות פניות ציבור רבות אודות חיובים לא צפויים בחשבון הסלולר. התקנות חוסמות את היכולת לספק שירותי פרימיום בתשלום מיוחד בחשבון הסלולר תוך שימוש בחשבון הסלולר כמנגנון סליקה. חיובים כאלו פוגעים בצרכן שמאשר לפעמים את החיוב מבלי להבין במה מדובר תוך מתן אמון בספק הסלולר שלו או שמתקשר למספר שעלותו לדקה גבוהה מבלי לדעת. זהו שירות צרכני מהמעלה הראשונה.

"כל שאר האפשרויות שאינן גורמות להטעיה צרכנית, כמו לקבל שירותי פרימיום ללא עלות או לשלם באופן יזום באשראי עבור שירותי פרימיום, קיימות גם כיום וימשיכו להתקיים גם אחרי התקנות.

"התיקונים הנוספים שפורסמו בימים האחרונים נועדו לאפשר צריכת שירותי פרימיום ללא תשלום מיוחד, כדוגמת קווי מידע וכיוצא בזה, עניין שלא היה בכוונת המשרד לאסור מלכתחילה. מדובר בתיקון טכני לנוסח התקנות שבא להבהיר את העניין, כמענה להערת ציבור שהתקבלה במשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully