וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמלה מנשה וסערת "האחיין של מאיר כהנא" - לא קצת הגזמנו?

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 17.3.2024 / 14:35

כתבת כאן 11, דיווחה בסוף השבוע כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הציע לתא"ל מרדכי כהנא לשמש כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים, והציגה אותו כ"אחיין של מאיר כהנא". ברשת היא חטפה, ויש כבר מי שקרא להשעותה.האזינו לדיון הסוער

איתמר בן גביר , כרמלה מנשה. יונתן זינדל/פלאש 90, ניב אהרונסון
איתמר בן גביר , כרמלה מנשה/ניב אהרונסון, יונתן זינדל/פלאש 90

הכתבת הצבאית של כאן 11 כרמלה מנשה עמדה בסוף השבוע במרכזה של סערת רשת, בשל פרסום שלה כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הציע לתת אלוף מרדכי כהנא - אחיינו של ראש תנועת כ"ך שנרצח - לשמש כמנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

מנשה כתבה: "השר איתמר בן גביר הציע לאחיין של מאיר כהנא ראש תנועת כך שנירצח לשמש מנכ"ל המשרד לבטחון פנים , במהלך המלחמה פנה בן גביר לתא"ל במיל מרדכי כהנא המשמש במיל ראש מטה אוגדה 36 שתימרנה בעזה לשמש מנכ"ל משרדו , כהנא הסביר אחר שהוא נימצא עדיין במילואים".

הסערה נבעה מכך שמנשה הציגה אותו בכתבה כ"אחיין של מאיר כהנא" ורבים, בעיקר בימין, טענו כי מדובר ב"הקטנה" שלו וניסיון לצבוע אותו פוליטית.

בהקשר זה יצוין כי זו לא הפעם הראשונה שמנשה וכהנא מתחככים, והוא אף תבע אותה בעבר. עוד נוסיף כי כהנא כבר שימש בתפקיד פוליטי - כממלא מקום מנכ"ל משרד המודיעין (תחת השר אלי כהן) ומנכ"ל משרד ההתיישבות (תחת בנט).

עצרת זיכרון לרב מאיר כהנא לציון עשרים שנים להירצחו. מגד גוזני
עצרת זיכרון לרב מאיר כהנא לציון עשרים שנים להירצחו/מגד גוזני

הרחיק לכת פעיל הימין מנכ"ל עמותת "בצלמו" שמאי גליק שפנה לתאגיד במכתב דרישה "להשעות באופן מידי את הכתבת כרמלה מנשה. היום בארץ ובעולם אסור להזכיר את המוצא או הלאום של הפוגע. מתוך הבנה שהדבר גורם קונוטציה שלילית כלפי אותו גזע. והנה לא פחות ולא יותר כתבה רשמית של התאגיד וכן ציוץ רשמי של כתבת התאגיד עושה את זה אבל בצורה הכי מגעילה שאי פעם נראתה", פירט גליק את הדרישה.

בשיחה סוערת ברדיו 103 דנו גם אראל סגל ודוד ורטהיים באייטם המקורי, וגלשו לשאלה העתיקה ביותר בהיסטוריה היהודית: מי באמת מהנדס פה את התודעה. האזינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully