וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקדמיה מתחרטת: תעניק פרס לכתב ערוץ 14 בדרום

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 18.3.2024 / 17:14

האקדמיה תעניק פרסי הוקרה לכתבי דרום וצפון של מערכות החדשות בטלוויזיה על "סיקור תוך סיכון חיים"'. תחילה כתב ערוץ 14 נפקד מהרשימה, ובעקבות הביקורת - באקדמיה חזרו בהם

תמיר סטיינמן, אלמוג בוקר. ראובן קסטרו, שוקה כהן
תמיר סטיינמן, אלמוג בוקר/שוקה כהן, ראובן קסטרו

האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה הכריזה היום (שני) על העולים לגמר בטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2023 ב-42 קטגוריות. השיאנים הם: "חאנשי" עם 14 מועמדויות. ראש בראש עם 12 מועמדויות "אלף"ו"קופה ראשית", "איסט סייד" עם 10 מועמדויות ו"גוף שלישי" עם 9 מועמדויות.

בתוך כך, הודיעה האקדמיה כי תעניק פרסי הוקרה לכתבי דרום וצפון של מערכות החדשות על סיקור תוך סיכון חיים. "הרבעון האחרון של 2023 הוקדש כמעט כולו למשדרי חדשות ואולפני מיוחדים לנוכח המלחמה. על כן החליטה האקדמיה להעניק פרסי הוקרה מיוחדים לכתבי מחוז דרום וצפון על דיווח בזמן אמת תוך סיכון חיים ב-7 באוקטובר ובחודשים שלאחר מכן", נכתב בהודעה.

בחדשות 13 יוענקו הפרסים לכתב הצפון עלי מוגרבי ולכתב הדרום אלמוג בוקר. ב-N12 יוענקו פרסים לכתבי דרום: תמיר סטיינמן וניצן שפירא ולכתבי צפון: גיא ורון ואדר גיציס. בכאן 11 יוענקו פרסים לכתב הצפון הותיק רובי המרשלג ובדרום לאיציק זוארץ.

כתב הדרום של ערוץ 14 אריאל עידן - נפקד מהרשימה, על אף שגם הוא סיכן את חייו ושהה בעוטף לטובת הסיקור.

לאחר הביקורת שהושמע מפי וואלה! ברנז'ה, הודיע אלמוג בוקר כי הוא מוותר על הפרס: "אחרי שראיתי את הסתירה בין תגובת האקדמיה לטלוויזיה לדברים בפועל, אני מוותר על פרס ההוקרה עד אשר יכלילו את כל כתבי הטלוויזיה בצפון ובדרום שסיקרו את המלחמה, לרבות כתבי ערוץ 14. ראיתי בעיניים שלי את אריאל עידן תחת אש לא פעם ולא פעמיים. תודה, אבל לא תודה", כתב בוקר.

בתגובה נמסר מהאקדמיה: "האקדמיה פונה בכל שנה לכל גופי השידור בקריאה להעמיד את התוכן המופק ולהשתתף בתחרות ובטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה. בנוסף בשנים האחרונות האקדמיה עשתה מאמצים ופנתה באופן יזום לערוץ 14 על מנת לעודד אותו להשתתף בתחרות, אך לא קיבלה תגובה מטעמו. גם השנה פנינו וגם השנה בחרו בערוץ 14 לא להשתתף בתחרות ובטקס. למרות החלטת הערוץ אנו שמחים להזמין את כתב הדרום של הערוץ, אריאל עידן,לקבל את פרס ההוקרה. האקדמיה מבקשת להוקיר את הפעילות המקצועית של כל הכתבים והכתבות- כולם אנשי מקצוע שפעלו תוך סיכון חייהם ומתוך מחויבות לציבור הישראלי ולמקצוע העיתונות".

כתב הדרום של ערוץ 14 אריאל עידן. ערוץ 14, צילום מסך
כתב הדרום של ערוץ 14 אריאל עידן/צילום מסך, ערוץ 14

מהאקדמיה נמסר לאחר הפרסום כי "האקדמיה פונה בכל שנה לכל גופי השידור בקריאה להעמיד את התוכן המופק ולהשתתף בתחרות ובטקס פרסי האקדמיה לטלוויזיה.

"בנוסף בשנים האחרונות האקדמיה עשתה מאמצים ופנתה באופן יזום לערוץ 14 על מנת לעודד אותו להשתתף בתחרות, אך לא קיבלה תגובה מטעמו. גם השנה פנינו וגם השנה בחרו בערוץ 14 לא להשתתף בתחרות ובטקס. למרות החלטת הערוץ אנו שמחים להזמין את כתב הדרום של הערוץ, אריאל עידן,לקבל את פרס ההוקרה. האקדמיה מבקשת להוקיר את הפעילות המקצועית של כל הכתבים והכתבות- כולם אנשי מקצוע שפעלו תוך סיכון חייהם ומתוך מחויבות לציבור הישראלי ולמקצוע העיתונות".

לאחר ההודעה הזו כתב אלמוג בוקר: "שמח לראות שהאקדמיה לטלוויזיה חזרה בה.
רק ביחד ננצח - וברכות אריאל עידן. מגיע לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully