וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סף חתימת הסכם קיבוצי בתאגיד: בארגון העיתונאים מאשימים את האגודה בעיכוב

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 25.3.2024 / 14:13

הסכם קיבוצי חדש עומד להיחתם בתאגיד השידור, אך באגודת העיתונאים ירושלים מאיימים לפעול נגדו משפטית. בארגון העיתונאים מאשימים: "האגודה מנסה לחבל בהישג המשמעותי". אגודת העיתונאים: "מציגים דרישה בלתי מתפשרת לשפר את ההסכם"

משרדי כאן תאגיד השידור. שי אפשטיין,
תאגיד השידור/שי אפשטיין

לאחר 7 שנים של משא ומתן, הסכם קיבוצי חדש עומד להיחתם בתאגיד השידור, אך באגודת העיתונאים ירושלים מאיימים לפעול משפטית כנגד ההסכם, בשל מה שלדבריהם נתפס כפשרה על זכויות העובדים. ביום חמישי בערב פנתה אגודת העיתונאים ירושלים לארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת, הארגונים היציגים של העובדים בתאגיד, בדרישה לעכב את החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש.

מדובר בהסכם קיבוצי רחב, עליו מתקיים מו"מ מורכב שידע עליות ומורדות מזה שבע שנים, נמצא בשלביו הסופיים, ואף נקבע כבר מועד חתימה לסוף החודש. בהסכם הקיבוצי אמורים העובדים להנות מתוספות שכר, קיצור שבוע העבודה, שיפור הביטחון התעסוקתי ושלל נושאים נוספים המוסדרים במסגרת ההסכם.

אגודת העיתונאים ירושלים איננה הארגון היציג של העובדים בתאגיד, ולא מאגדת באופן קיבוצי עובדים באף כלי תקשורת. הארגונים היציגים בתאגיד הם ארגון העיתונאים והעיתונאיות שמייצגים את העיתונאים בתאגיד וארגון עובדי התקשורת המייצג את עובדי המטה וההנדסה.

מארגון העיתונאים וארגון עובדי התקשורת נמסר בתגובה: "צר לנו שהאגודה מנסה לחבל בהישג המשמעותי ביותר של העובדים בתאגיד, הסכם שמחכים לו תקופה ארוכה שבמסגרתו העובדים אמורים לקבל תוספות שכר משמעותיות, לצד הסדרה של נושאים משמעותיים בתחום יחסי העבודה. עקב המלחמה החתימה על ההסכם התעכבה במספר חודשים וכל עיכוב נוסף בחתימה על ההסכם יפגע קודם כל בעובדי התאגיד".

מאגודת העיתונאים נמסר: "בניגוד לנטען ע"י ארגון העיתונאים, אין לאגודה כל רצון לעכב או לפגוע בהסכם, אך הרצון לסיים אותו בהקדם אינו יכול להצדיק פגיעה כה גדולה בעובדים. למשל דרישות מהעובדים לעסוק במקצוע שבינו לבין מקצועם הנרכש והנלמד אין קשר, דרישה לוותר על סעיפים מההסכם הקודם עליו חתם הארגון דבר המהווה פגיעה בזכויות העובדים בתחום הרכב ועוד. חמור במיוחד הוא סעיף 'השקט התעשייתי' שהוא חד צדדי לחלוטין. הוא מונע מהעובדים לטעון נגד כל פגיעה בהם ולהבנתנו גם ביחס לדברים שלא הוסדרו בהסכם, אלא מכל סיבה, כאשר מנגד אין התחייבות של התאגיד לשמירה על המצב הקיים. יתר על כן יש כוונה לשנותו. לכן כפי שציינו אין לאגודה התנגדות להסכם, אלא דרישה בלתי מתפשרת לשפרו, כדי לשמור על זכויות העובדים ולמנוע את הפגיעה בהם ואת עיגון הפגיעה הזו במסגרת ההסכם הקיבוצי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully