וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר כותב פרסומות, בערב לטאלנטים: שיחה עם איש הצללים של ארץ נהדרת

מירן פחמן

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 12:46

חדש בוואלה! ברנז'ה: מירן פחמן, בעלי Creative First, מראיין בכירים מתעשיית הפרסום. השבוע: הכותב הראשי של ארץ נהדרת, אילן שפלר, מסביר למה כתיבה בטלוויזיה יותר קלה מעבודה בפרסום, ומתי קוראים לו רק כדי "להצחיק את התסריט". האזינו

מערכון ארץ נהדרת מאסטר שף. קשת 12, צילום מסך
מערכון ארץ נהדרת מאסטר שף/צילום מסך, קשת 12

חדש בוואלה! ברנז'ה: הפרסומאי ואיש הקריאייטיב מירן פחמן צולל לשיחת עומק עם בכירים בתעשיית השיווק והפרסום.

האורח השבוע: אילן שפלר, קופירייטר והכותב הראשי של "ארץ נהדרת". שפלר היה קופירייטר ומנהל קריאייטיב בבאומן ומקאן עד שעבר לכתוב בטלוויזיה והיום הוא אחד מהכותבים המרכזיים בפרסומות של (בין היתר) אסי כהן, אדיר מילר, עדי אשכנזי, קיציס ואפילו כתב את הפרסומות עם אביב גפן.

בפרק שוחחו השניים על נושא שכמעט לא מדובר בקול רם בתעשיית הפרסום - הכותבים החיצוניים של תסריטי הפרסומות. לרוב מדובר בכותבים של הקומיקאים המובילים, ה-טאלנטים של המדינה ולרוב מדובר בכותבים של ארץ נהדרת.

עוד על הפרק: למה כתיבה בטלוויזיה יותר קלה מעבודה בפרסום, מי מביא אותו להפקה - הטאלנט, חברת ההפקה, הבמאי או משרד הפרסום. האם הוא אחראי רק לכתיבה או גם לרעיון, כמה אנשי הקריאייטיב של המשרד מעורבים בפועל בתסריטים שהוא כותב, למה לפעמים קוראים לו רק כדי "להצחיק את התסריט" ואיך אנשי הקריאייטיב של המשרד מגיבים אליו.

בנוסף, שפלר מסביר מתי ולמה לוקחים בכלל כותבים חיצוניים כמוהו, למה משרדי הפרסום מתביישים בזה ולרוב לא נותנים להם קרדיט, איך משלבים קופירייטינג עם עבודה מאומצת בארץ נהדרת, האם הכתיבה באה לו בקלות ולמה לא נותנים לו לכתוב פרסומות שירים, למרות שכבר את רוב השירים המצחיקים בארץ נהדרת, כמו "זכית בי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מירן פחמן ואילן שפלר. באדיבות המצולמים
מירן פחמן ואילן שפלר/באדיבות המצולמים

מירן פחמן הוא בעלים של Creative First, חברה הפועלת לקידום מצוינות קריאייטיבית באמצעות סוכנות קריאייטיב ואסטרטגיה עצמאית' קהילת הפרסום והשיווק הגדולה בארץ, הפודקאסט הפופולארי Ear Catcher ותחרות הקריאייטיב הישראלית גרנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully