וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגיעה חמורה"; קנס של 5.5 מיליון שקל הוטל על HOT

עודכן לאחרונה: 7.4.2024 / 12:46

במשרד מנמקים את הקנס בכך ש-HOT לא פרסה תשתית טלוויזיה בכבלים ב-35 יישובים, למרות חובת הפריסה האוניברסלית. HOT בתגובה: "צר לנו כי משרד התקשורת עוסק בסוגיות שאין בהן תועלת ציבורית"

פני הדור כפני הכלב - קטע מפרק 6 של "גולסטאר יוון"/HOT

המנכ"לית הנכנסת של משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש, הטילה עיצום כספי בסך 5.5 מיליון ש"ח על חברת הכבלים HOT בגין הפרת חובת הפרישה האוניברסלית לפיה על החברה לפרוש תשתיות בכל הארץ.

בהודעה שהוציא המשרד נכתב כי ההפרה אף מתעצמת כתוצאה מכך ש-HOT לא דיווחה למשרד ולוועדה המייעצת לעניין פרישה אוניברסלית את דבר קיומם של אזורים ויישובים נעדרי תשתית HOT וההפרה התגלתה עקב פנייה יזומה מצד המשרד.

בשימוע שנעשה בנושא, טענה החברה תחת ניהולה של טל גרנות כי מדובר בטעות דיווח. הטענה לא התקבלה שכן מהצהרת החברה עצמה עלה כי במשך שנים ארוכות, החברה לא פרשה תשתיות ב-35 יישובים - ביניהם נמרוד, קריית יערים, שלומית, עזוז, נצר חזני, יהל, מבוא מודיעים, באר מילכה ועוד וכן עשרות שכונות במזרח ירושלים.

עוד טענה החברה כי היא מספקת ביישובים אלה שירות ב"נייטרליות טכנולוגית", אולם מדיווחי החברה עצמה עולה כי נכון לחודש ינואר 2024, היא מספקת שירות ב-36 היישובים בהיקף מצומצם עד זניח: כמאות בודדות של משקי בית בלבד בכל שאר היישובים יחד, מתוך כ-111 אלף משקי בית באזורים אלה.

עו״ד עינבל משש, מנכ"לית משרד התקשורת. מארק ניימן/לע"מ,
עו״ד עינבל משש, מנכ"לית משרד התקשורת/מארק ניימן/לע"מ

הקנס מצטרף לקנס שהוטל על HOT בשנת 2022 בשל הפרה דומה, כשהחברה לא נתנה שירות בנייטרליות טכנולוגית ב-219 יישובים, לאחר שניתנה לה הקלה שאפשרה לה לא לפרוש ביישובים אלה תשתית כבלים אלא לתת בהם שירות באמצעים אחרים.

"תשתיות תקשורת הן צורך חיוני בשגרה ובחירום. משרד התקשורת רואה בחומרה כל פגיעה באספקת שירותי התקשורת וימשיך לפעול בכל רחבי הארץ כדי לוודא שהחברות עומדות בחובות רישיונן", נמסר ממשרד התקשורת.

מנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש: "ההפרה מהווה פגיעה חמורה בתושבים הגרים באזורים נעדרי תשתית וביישום מדיניות המשרד שמטרתה לפתוח את שוק התקשורת לתחרות ולהביא תשתיות תקשורת במדינת ישראל לטובת הצרכנים, בדגש על אזורי הפריפריה הכלכלית - חברתית ועל אוכלוסיות חלשות. חשיבות אספקת השירותים מתעצמת בייחוד בתקופת המלחמה. המשרד ימשיך לבצע בקרות יזומות ואחרות כדי לוודא כי חברות התקשורת עומדות בתנאי רישיונן".

מ-HOT נמסר בתגובה: "חברת HOT משקיעה סכומי עתק בפריסת רשת סיבים אופטיים מתקדמת ובאספקת מגוון שירותי תקשורת לאזרחי ישראל בכל רחבי המדינה. מדובר בהליכי הפיקוח שנערכו לפני שנים רבות, בעקבות טעות טכנית בגינה לא נכללו האזורים בבקשת החברה לספק שירותים בניטרליות טכנולוגית. צר לנו כי ב-2024, ועל אחת כמה וכמה בעת הזאת, עוסק משרד התקשורת בסוגיות ארכאיות שאין בהן תועלת ציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully