וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות 12 מחקו שתי ידיעות של עמית סגל

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 9:05

נציגה לשעבר בשגרירות ישראל בפריז רונית בן-דור תבעה כ-300 אלף שקל מחדשות 12 ומסגל בעקבות הפרסומים, בטענה כי הם שקריים. בנוסף מחק סגל פרסום מחשבון הטלגרם שלו. לא ברור האם שולם לדיפלומטית פיצוי כספי

עמית סגל. קשת 12, צילום מסך
עמית סגל/צילום מסך, קשת 12

חדשות 12 מחקו שתי ידיעות של עמית סגל שהובילו לתביעה נגד הפרשן - כך מדווח אתר ביקורת התקשורת "העין השביעית".

לפי הדיווח, ב-7.9.23 פרסם סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 ובעל טור מרכזי בעיתון "ידיעות אחרונות", דיווח בערוץ הטלגרם הפרטי שלו כי יינקטו "צעדים אישיים" נגד הדיפלומטית, צירה לשעבר בשגרירות ישראל בפריז, רונית בן-דור בשל "ההפרעות של השגרירות הישראלית בפאריז לביקור שר האוצר סמוטריץ'".

"בן-דור הוחזרה לארץ ומפסיקה את המינוי שלה כממלאת מקום, על רקע לייקים שהעניקה לשורת ציוצים בוטה נגד הממשלה", כתב סגל, והפנה את עוקביו בטלגרם לפרסום קודם שלו מחודש יוני האחרון בשידורי חדשות 12, אז דיווח כי בן-דור התייחסה לממשלת נתניהו השישית בחשבון הטוויטר שלה כ"ממשלת זדון" וסימנה "לייק" לציוצים נגד ההפיכה המשטרית. לפי הדיווח, באותו יום התפרסמה באתר N12 ידיעה בחתימת עמית סגל תחת הכותרת "מחיר הציוצים על 'ממשלת השמד': הממונה על השגרירות בפריז מוחזרת לארץ".

לפני כחמישה חודשים תבעה בן-דור את סגל וחדשות 12 בתביעת לשון הרע בסכום של כ-317 אלף שקלים בטענה כי לא הודחה מתפקידה אלא ביקשה לסיים את שליחותה בפריז מסיבות אישיות. "הטענות נגד התובעת בנוגע לסימון 'לייק' לציוצים נגד הממשלה, התמצו בהערה בכתב לתיק האישי בלבד", טענה. בנוסף, בן-דור קבלה על כך שלא פנה אליה מראש לתגובה. לסיכום, נכתב כי "החלטת עמית סגל לפרסם את הידיעות הללו מעידה על כך שהנתבע שם לו למטרה לבזות את התובעת ולהשפילה".

סגל מצדו טען כי בפועל הודחה בן-דור מתפקידה אף אם באופן רשמי הוצהר כי סיימה את תפקידה מטעמים אישיים.

לאחרונה פנו הצדדים לביהמ"ש והודיעו כי במסגרת הליך גישור שהתקיים בפני עו"ד ארנון בן-יאיר הם הגיעו להסכמות שמייתרות את המשך בירור התביעה. ההסכם עצמו לא הוגש לבית-המשפט, כך שלא ניתן לדעת האם נכלל בו מרכיב של פיצוי לתובעת בן-דור, אולם הפרסום של סגל בטלגרם ושתי הכתבות נמחקו.

במקביל, פורסם השבוע באתר N12 דיווח אינו חתום תחת הכותרת "מינוי חדש במשרד החוץ", לפיו בן-דור מונתה למנהלת מחלקת מדינות הבלקן באגף אירו-אסיה במשרד החוץ. בדיווח מצוין בין היתר כי בן-דור שבה לישראל בקיץ 2023 משגרירות ישראל בפריז "ובמשרד החוץ מבהירים שעשתה זאת מיוזמתה מסיבות אישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully