וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צייד הסקופים" שלמה נקדימון הוא חתן פרס ישראל בתחום תקשורת ותקשורת חזותית

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 20:09

הפרס יוענק לו על פועלו רב השנים בתחום העיתונות, הספרות הדוקומנטרית וההיסטוריה של מדינת ישראל מאז הקמתה ועד לשנים האחרונות

שלמה נקדימון. משה שי, פלאש 90
שלמה נקדימון/פלאש 90, משה שי

העיתונאי שלמה נקדימון, שזכה לכינוי "צייד הסקופים", הוא חתן פרס ישראל לשנת תשפ"ד בתחום תקשורת ותקשורת חזותית - כך הודיע היום (שני) שר החינוך יואב קיש. הפרס יוענק לו על פועלו רב השנים בתחום העיתונות, הספרות הדוקומנטרית וההיסטוריה של מדינת ישראל מאז הקמתה ועד לשנים האחרונות.

במסגרת עבודתו העיתונאית, נקדימון סיקר לאורך יותר מ-6 עשורים את המערכות הפוליטיות של מדינת ישראל ואת המדיניות של ממשלות ישראל, וחשף בפני אזרחי ישראל שורה ארוכה של פרשיות, שיש להן חשיבות היסטורית. נקדימון אף חיבר ספרי מחקר תיעודיים, שחלקם הפכו לחומרי הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה.

חברי וחברות ועדת הפרס ציינו בנימוקיהם למתן הפרס כי "נקדימון הוא עיתונאי בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו והוא הוכיח זאת בכל שנות פעילותיו הרבות, כתבותיו העיתונאיות וספריו מהווים יחדיו מצג עיתונאי מקורי ונדיר המהווה סיקור ותיעוד מתמשך של נושאים העומדים במרכז החיים בציבור בישראל. עוד ציינה הועדה בנימוקיה כי פרסומיו של נקדימון, במהלך השנים, תרמו לחשיפת האמת בנושאים חשובים ומרכזיים בדברי הימים של מדינת ישראל".

מארגון העיתונאים נמסר:"אנו מברכים את העיתונאי שלמה נקדימון על זכייתו בפרס ישראל בתחום התקשורת והתקשורת החזותית, שהוענק לו בשל עשייתו העניפה בתחומי התקשורת, ההיסטוריה והספרות התיעודית.

"נקדימון מסקר מזה שישה עשורים את הפוליטיקה הישראלית במהלכן חשף פרשיות רבות, עסק בדוקומנטריה, כתב שורת ספרים ועוד. חשיפותיו וכתיבתו השפיעו רבות על השיח הציבורי.

"נקדימון תרם תרומה נרחבת ומשמעותית לעיתונות ולמחקר ההיסטורי בישראל, והענקת הפרס, האות החשוב ביותר הניתן לעיתונאי בישראל, משקפת את הערכת החברה לפועלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully