וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיתונות החרדית לוקחים קרדיט על היירוטים ומודים על הניסים

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 15.4.2024 / 9:25

בעיתונים המרכזיים למגזר הודתה הכותרת לחסדי שמיים והתעלמה מצה"ל או מחיל האוויר. בקבוצת הוואצאפ החדשותית הפופולרית "הקו החרדי" אף ביקרו את הנשיא הרצוג על כך שלא הזכיר את חסדי השם

המבשר. סריקה
המבשר/סריקה

בעוד בישראל מתמוגגים מההישג הצבאי-טכנולוגי המפואר של בלימת ויירוט המתקפה האיראנית שהובילה איראן בליל שבת, בעיתונות החרדית הרשמית, חלקה לא ציונית בהגדרה, מעניקים את מלוא הקרדיט לבורא עולם ולחסדי שמיים.

כך לדוגמה, בעיתון הפופולרי למגזר "המבשר", במקום לחיל האוויר או לצה"ל, מודה הכותרת הראשית הבוקר (שני) "על הניסים ועל הנפלאות". בכותרת המשנה נכתב כי "שיעור היירוטים עמד בחסדי שמים על 99% מהשיגורים".

גם בעיתון "יתד נאמן" מעניקה הכותרת את הקרדיט להישג ל"ניסיך ונפלאותייך", וגם שם 331 הטילים "יורטו" - ללא ציון מפורש של הדרך בה זה נעשה - על ידי צה"ל.

גם בעיתון "הפלס" מוענק הקרדיט לחסדי שמיים, וגם שם המתקפה "יורטה" ללא אזכור הצבא.

יתד נאמן. סריקה
יתד נאמן/סריקה
הפלס. סריקה
הפלס/סריקה

אולם הדוגמה הבולטת ביותר היא דווקא בקבוצת הוואצאפ החדשותית הפופולרית "הקו החרדי", שם ביקרו הבוקר את ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרצוג על כך שלא הזכירו בהודעותיהם את חסדי השם. בהודעת מערכת נכתב: "בביקורת מדינת היהודים? הודעות הכוחי ועוצם ידי: גם ראה"מ נתניהו וגם הנשיא הרצוג לא הזכירו בהודעתם הבוקר את חסדי השם. נתניהו "ירטנו בלמנו". הרצוג "כל הכבוד לצה"ל, לחיל האוויר ולקואליציית המדינות בהובלת ארה"ב".

דווקא באתר הפופולרי "בחדרי חרדים" ייחסו במהלך כל הסיקור מאז תחילת המתקפה את ההישג לחיל האוויר.

הקו החרדי. whatsapp, צילום מסך
הקו החרדי/צילום מסך, whatsapp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully