וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעת דיבה נגד אביעד גליקמן; יחד עם חדשות 13 יקבל פיצוי של אלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 26.4.2024 / 18:21

מדובר בתביעה שהגישו יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה באילת ומנהל תחנת הכיבוי ברמון, אליה שורבב גם שמו של נתניהו וטענות ל"דעותיו הפוליטיות" של גליקמן. ביהמ"ש דחה את התביעה ופסק לטובת גליקמן וחדשות 13 סכום של 78 אלף שקלים

אביעד גליקמן. רשת 13, צילום מסך
אביעד גליקמן/צילום מסך, רשת 13

שופט בית המשפט השלום בת"א, עדי הדר, דחה השבוע תביעת דיבה שהוגשה נגד כתב המשפט אביעד גליקמן ונגד חדשות 13 וחייב את התובע לשלם להם סכום בגובה 78 אלף שקלים.

מדובר בתביעה שהגיש יהודה פרץ שהגיש יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה באילת ומנהל תחנת הכיבוי בשדה התעופה רמון. פרץ טען כי כתבה ששודרה בחדשות 13 בשנת 2022 הוציאה את דיבתו רעה. את פרץ ייצגו עורכי הדין אושרת לוי ואריה פבר.

פרץ טען כי הטענות ששודרו נגדו בכתבה לפיהן הוא השתמש בכבאים בתחנה והפך אותם לנהגים מלצרים הייתה מגמתית ומהווה דיבה ולשון הרע. מנגד, גליקמן וחדשות 13 - באמצעות עורכי הדין דור ליאונד ואלון נדב - טענו כי מדובר בתביעת דיבה וכי עומדת להם טענת הגנה מפני תביעות לשון הרע של אמת דיברתי.

כתבה על רשות שדות התעופה של אביעד גליקמן. צילום מסך, צילום מסך
כתבה על רשות שדות התעופה של אביעד גליקמן/צילום מסך, צילום מסך
פרץ אף שירבב את שמו של נתניהו לטענותיו. בית המשפט העיר לפרץ שהוא לא מצא קשר בין דעותיו הפוליטיות של גליקמן ובין הכתבה

בסופו של דבר בית המשפט קבע כי עומדת לגליקמן וחדשות 13 הגנת אמת דיברתי וכי עומדת להם טענת ההגנה של עיתונות אחראית בכך שהם ביססו את כל הטענות שלהם בכתבה. מהפסיקה עולה כי פרץ לא הצליח להדוף את הטענה לפיה הוא השתמש בכבאים בתור נהגים ומלצרים שלו באירועים שונים, לרבות אירוע שבו הוא אירח את ח"כ אמיר אוחנה וכן לרבות מקרה שבו הוא ביקש מאחד הכבאים לרכוש אקס-בוקס לבן שלו.

פרט מעניין נוסף שנמצא בפסק הדין וקיבל את התייחסותו של בית המשפט היא הטענה של פרץ לפיה מדובר בכתבה פוליטית וכי גליקמן מתנכל לו על רקע דעותיו הפוליטיות וכי הכתבה מהווה עוד חוליה במלחמת הדעות בין ימנים לשמאלנים, פרץ אף שירבב את שמו של רה"מ בנימין נתניהו לטענותיו. בית המשפט העיר לפרץ שהוא לא מצא קשר בין דעותיו הפוליטיות של גליקמן ובין הכתבה ששודרה ולכן הוא דחה את טענתו זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully