וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוף משטר האייתולות": קמפיין שעלה בישראל מעורר סערה באיראן. מי עומד מאחוריו?

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 11:01

בזמן שבישראל ניסו לפענח את השלטים שבמרכזם שעון חול איראני, עיתונאים בתקשורת הפרסית שיתפו מאות אלפי עוקבים ועוררו ויכוחים בין תומכי המשטר למורדים

מתוך קמפיין jpt. טוויטר, צילום מסך
מתוך קמפיין jpt/צילום מסך, טוויטר

שלטי ענק נפרסו בתל אביב וירושלים בימים האחרונים, ובזמן שבישראל ניסו לפענח את השלטים שבמרכזם שעון חול איראני ותחתיהם הכיתוב "סוף משטר האייתולות" לצד התאריך 28 באוקטובר 2028 - הרשתות באיראן סוערות.

מתברר כי המסר המעומעם לא סיפר יותר מדי לישראלים, אבל העניק רוח גבית גדולה למתנגדי המשטר באיראן. "לא רק האיראנים שואלים מתי הם ילכו - זה בירושלים בימים האחרונים!" שיתף כתב ה-BBC הפרסי קסרה נאג'י את מאות אלפי עוקביו. התאריך 28 באוקטובר זר לישראלים אך ברור לכל איראני - יום חגו של כורש השני, החג המסורתי שבוטל עם עליית הרפובליקה האיסלאמית ומאופיין מדי שנה בהפגנות נגד השלטון ועימותים אלימים סמוך לקבר כורש בפסארגאדה.

כתב BWNS מורטזה איסמעילפור, המזוהה עם "מרד כורש הגדול", אף כתב כי "העם האיראני בני ברית של ישראל" וזכה לתמיכה של מאות איראנים. גם עיתונאים וכלי תקשורת נוספים, חלקם רבי השפעה, הדהדו את הקמפיין.

מאחורי הקמפיין עומד ד"ר מייק אוונס, מבכירי האוונגליסטים בארה"ב. אוונס הוא עיתונאי, ופרשן ממוצא יהודי אמריקאי העומד בראשם של מספר ארגונים ציונים-נוצרים בארצות הברית, הולנד וישראל, ביניהם ארגון (Jerusalem Prayer team's) JPT ובעבר הקים בישראל את מוזיאון ידידי ישראל בירושלים (FOZ).

מאז 7 באוקטובר פועל אוונס מול ממשל טקסס לנקוט יד קשה מול המפגנים הפרו הפלסטינים באוניברסיטה, ובגיוס קולות חברי בית הנבחרים לטובת חבילת הסיוע הצבאי שאושרה בשבוע שעבר.

ב-11 במאי יקיים הארגון בדאלאס שבטקסס, מפגן תמיכה בישראל וכנגד האנטישמיות הגואה בארה"ב, בו עתידים להשתתף כל הגופים הקשורים ל-JPT ולמייק אוונס, לצד ארגונים אוונגליסטים נוספים ותומכי ישראל מכל רחבי ארה"ב, תחת הכותרת ISRAEL YOUR NOT ALONE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully