וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג אל ג'זירה על הסגירה: "גם בערוץ 14 יש דיס-אינפורמציה"

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 17:38

בדיון הראשון בביהמ"ש על הסגירה טענה המדינה כי קיימת זהות אינטרסים בין חמאס לאל ג'זירה. נציג אל ג'זירה השיב כי "לרשת יש קשרים עיתונאיים עם חמאס כמו שיש לה עם ישראל"

סגירת אל ג׳זירה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

היום (שלישי) התקיים דיון ראשון בבקשתה של המדינה לחסום את הגישה לצפייה בערוצי אל גזירה בטלויזיה ובגלישה באתר האינטרנט של הרשת. הדיון התקיים בבית המשפט המחוזי בת"א.

בדיון, טענה המדינה מספר טענות, הנשענות על ביטחון המדינה. נציג המדינה אמר כי קיימת זהות אינטרסים בין חמאס לאל ג'זירה ומעורבות של גורמים מטעמה בתקיפות טרור וכי מדובר בערוץ מוטה שמדר תכנים שמסיטים לאלימות ויכול להשפיע על הפלסטינים ועל ערביי מזרח ירושלים לעודד טרור נגד ישראלים.

מנגד, באל ג'זירה טענו כי "אם יש עיתונאי אחד שהיה מעורב בטרור זו לא סיבה לחסום את הגישה לכל הערוץ". עוד טען נציג אל ג'זירה כי לרשת יש קשרים עיתונאיים עם חמאס כמו שיש לה (להבדיל) עם ישראל. טענה נוספת שהושמעה מהנציג נגעה לטענת המדינה כי הרשת מפיצה מידע שגוי. "דיס אינפורמציה יש גם בערוץ 14", השיב הנציג.

את אל ג'זירה ייצג בדיון עו"ד חוסין אבו חוסין ואת האגודה לזכויות האזרח שביקשה להצטרף להליך ייצג עו"ד עודד פלר. המדינה יוצגה ע"י מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

ביום ראשון אישרה הממשלה את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לסגור את ערוץ אל-ג'זירה בישראל. ההחלטה עברה פה אחד - שרי המחנה הממלכתי לא הגיעו לישיבת הממשלה ולא השתתפו בהצבעה.

ההחלטה הייתה אמורה לעלות בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה ביום חמישי, אך ראש המוסד וראש השב"כ הביעו התנגדות לאישורה בעת הזו מחשש לפגיעה במאמצים לשחרור החטופים ובתיווך הקטארי. ולכן הוחלט לדחות את ההצבעה ולהעבירה למליאת הממשלה. בסביבת השר קרעי טענו כי למרות התנגדותם לתזמון ההחלטה בישיבת הקבינט ביום חמישי, היום בדיון בממשלה המוסד והשב"כ הביעו תמיכה באישור ההחלטה.

לפי החוק, ההחלטה מורה על סגירת הערוץ למשך 45 ימים וניתן להאריכה ל-45 ימים נוספים.נכנס מיידית לתוקף אך נתון לביקורת של שופט. הצו מאפשר בין היתר את סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו, שלילת תעודות לע"מ מכתביו ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully