וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יעוכרת ישראל עוד נתחשבן איתך"; גזר דין חמור למאיים על דנה ויס במבצע "שומר חומות"

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 13:57

עיתונאים רבים קיבלו בזמן מבצע "שומר החומות" איומים והטרדות, ביניהם גם דנה ויס מחדשות 12 שקיבלה הודעת טקסט עם איומים מתושב המרכז, שנידון לעבודות למען הציבור, מאסר על תנאי ופיצויים. "לשמור על עיתונות עצמאית וחזקה מכל משמר", ציינה השופטת

פנאל חדשות 12, מתקפה של איראן על ישראל. אפריל 2024/מסך חדשות ערוץ 12

גזר דין מחמיר עם הנאשם שנעצר על הטרדה ואיומים על מגישת חדשות השבת של חדשות 12, דנה ויס. אביחי טוני איים על ויס במהלך מבצע "שומר חומות" בשנת 2021 ונידון ע"י ביהמ"ש לעבודות למען הציבור, מאסר על תנאי של שנתיים ופיצויים. על על פי כתב האישום, טוני שלח איומים על רקע אידאולוגי וניסה לאיים על העיתונאית ולפגוע בעבודתה, תוך כדי פגיעה בחופש העיתונאות וחופש הביטוי.

טוני, בן 36, שיגר לויס מסרון המאיים בפגיעה בה אשר נשלח לנייד הפרטי שלה. לדבריו שלח את המסרון כחלק מ"הוראה" שניתנה בקבוצת מסרונים עליה היה מנוי. במסרון כתב: "יעוכרת ישראל אני מאחל לך שישפכו את הדם שלך כמן שאת שופכת את הדם שלנו...עוד נתחשבן איתך קודם נסיים עם הבני שרמוטות שמאמינים במוחמד ואז נתפנה אלייך" (טעויות הכתיב במקור).

עורכי דינו טענו תחילה כי לנאשם נעשתה אפליה פסולה בעקבות מעמדה של ויס: "הנחות סלבס שנעשו לגברת וייס על ידי משטרת ישראל". עוד טענו כי ויס מקבלת ברשתות החברתיות כמו גם בהודעות איומים הרבה יותר חריפים מאשר שלח החשוד שכאמור בלי עבר פלילי. מאוחר יותר, הודה טוני במעשיו. טוני יוצג על ידי עו"ד עינת ברנע מהסניגוריה הציבורית. העונש שנגזר עליו הוא 100 שעות שירות למען הציבור.

שנה למבצע ׳שומר החומות | תמונות מהמבצע. דובר צה"ל
שנה למבצע ׳שומר החומות | תמונות מהמבצע/דובר צה"ל

שופטת ביהמ"ש השלום בתל אביב קבעה בגזר הדין בסוף השבוע שעבר: "הנאשם איים על עיתונאית שביצעה את עבודתה, תוך ששלח לטלפון הנייד שלה הודעה עם תוכן מאיים, פגע בפרטיותה בכניסה לדלת אמותיה ובהתייחס להתנהלותה היומיומית הקשורה לעיסוקה במטרה להפחיד אותה. על פי דברי הנאשם מדובר היה בקבוצת אנשים שפרסמו את מספר הטלפון הנייד של ויס במטרה (גם אם לא באופן מפורש) להטריד את מנוחתה ולגרום לה לתחושות קשות הפוגעות ומאיימות על שגרת יומה, הרי שמדובר באירוע שאינו זניח ככל ועיקר".

עוד קבעה שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ענת יהב: "במדינה דמוקרטית ישנה חשיבות מן המעלה הראשונה לעיתונות עצמאית וחזקה ויש צורך לשמור על כך מכל משמר, תהא עמדת העוסקים במלאכה שונה או אפילו בניגוד לשומעיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully