וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מזל ביש: בעקבות טענות להטרדה מינית, רשת 13 תעלים את כוכב סדרת הדגל שלה

21.5.2024 / 14:39

בעקבות פרסום טענות כי השדכן החרדי יעקב הרוניאן, המשתתף בתכנית השידוכים "ווארט" ברשת 13, הטריד והשפיל נשים שנמצאות במאגר שלו המיועד לשידוך, לוואלה ברנז'ה נודע כי רשת החזירה את הסדרה לעריכה ובכוונתה להוריד כמעט את כל הקטעים בהשתתפותו בתכנית

השדכן החרדי יעקב הרוניאן בתכנית "ווארט" של רשת 13. רשת 13, צילום מסך
השדכן החרדי יעקב הרוניאן בתכנית "ווארט" של רשת 13/צילום מסך, רשת 13

בעקבות פרסום טענות ב"ישראל היום" כי השדכן החרדי יעקב הרוניאן, המשתתף בתכנית השידוכים "ווארט" ברשת 13, הטריד והשפיל נשים שנמצאות במאגר שלו המיועד לשידוך, לוואלה ברנז'ה נודע כי רשת החזירה את הסדרה לעריכה ובכוונתה להוריד כמעט את כל הקטעים בהשתתפותו בתכנית. נראה שרשת נמצאים במצב עדין ואולי ממלכד, שבו מצד אחד הם מתקשים שלא לבדוק ולהגיב לטענות החמורות שפורסמו על הרוניאן, ומצד שני כנראה חששו מתביעה מצדו.

רשת העלתה אמש (שני) תכנית שידוכים חדשה למגזר החרדי בשם "ווארט", אותה ניסו למתג בחברה כ"חתונמי פוגש את שטיסל", ועל קיומה פורסם לראשונה בוואלה תרבות. תכנית הבכורה אמש זכתה להצלחה ברייטינג ורשמה 9.7 אחוזים (288 אלף צופים), ובכך העפילה למקום השני בטבלת הרייטינג.

עיתונאית "ישראל היום" מירב סבר חשפה אתמול טענות כי השדכן חרדי בשם יעקב הרוניאן, המלווה את התכנית, שלח הודעות מטרידות ומשפילות לנשים שנמצאות במאגר נשים שלו ואותן הוא מציע לשידוך לגברים חרדים. על פי תלונות שפורסמו ב"ישראל היום", הרוניאן דיבר בבוטות לבחורות, העיר להן על מראה גופן, התחיל עם מי שמוצאת חן בעיניו וחילק להן ציונים מאחת עד עשר. לאחת המשודכות, כתב על תמונה שלה ששלחה למאגר: "הרגליים פה סקסיות וזה טוב, עומדות יפה, מחוטבות, מושכות כזה". בהמשך, שאל אותה: "מה התכנונים שלך למחר? לכן אני פה". לאישה שנפגעה מהצעת שידוך מעליבה, ענה: "יקירתי, עם התמונות ששלחת, זה הרמה, אין מה לעשות". לאישה אחרת אמר בהתייחסות למבנה גופה: "הציון שלך בשוק הוא שמונה. אז יאללה תנחתי לקרקע. תפסיקי לחיות באשליות".

בתחקיר של סבר ב"ישראל היום" נטען עוד כי הגיעו לידם עשרות רבות של הודעות שמתארות את הרוניאן כאדם משפיל, מבזה ומתייחס באופן מגונה לגופן של בחורות חרדיות

בנוסף, פורסמה עדות של אישה הטוענת שלאחר שהזמין אותה "להמשך ראיון" הרוניאן ניסה לנשק אותה בכוח ולגעת בה באופן לא ראוי. בתחקיר של סבר ב"ישראל היום" נטען עוד כי הגיעו לידם עשרות רבות של הודעות שמתארות את הרוניאן כאדם משפיל, מבזה ומתייחס באופן מגונה לגופן של בחורות חרדיות.

יעקב הרוניאן מסר אתמול בתגובה ל"ישראל היום": "היה מה שהיה בזמנו עם התבטאויות לא שגרתיות על כל מיני מטרידים למינם, כיום אני לא במקום הזה ומכבד את כולם. העבודה הזאת של השידוכים מספיק קשה ואני תומך ועוזר לכל כך הרבה אנשים ומראה להם את האור. כיום אני לא במקום הזה ומכבד את כולם באשר הם. אני כיום על 70 חתונות ודואג להמון אנשים ומכבד את כולם. מי שלא דיברתי אליו יפה, התנצלתי והתקדמנו הלאה".

מרשת 13 נמסר בתגובה: "יום לפני ערב ההשקה פורסמו טענות ראשונות על התנהגות לא נאותה מצידו של אחד משמונת השדכנים המופיעים בפרקי התכנית. לאור הטענות, רשת החליטה לצמצם משמעותית את תפקידו בתכנית. 'ווארט' היא תוכנית חשובה שמביאה לצופי 13 הצצה לעולם אחר מתוך כוונה לקרב ולהראות שעם כל השוני שקיים בין המגזרים יש גם הרבה דומה. אנחנו ברשת מאמינים בכבוד הדדי גם בין מגזר למגזר וגם בין אדם לאדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully