וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת הטבח בנובה עלתה לבמה להודות לכתב גל"צ שהציל את חייה

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 22.5.2024 / 12:45

רמי שני, אילנה קוריאל ואדוה דדון קיבלו מאיגוד דוברי הרשויות המקומיות מגן הוקרה על "ששימשו דוגמה ומופת לאומץ לב יוצא דופן להצלת חיי אדם במהלך טבח שבעה באוקטובר"

ערב הוקרה לעיתונאים במלחמת חרבות ברזל. יח"צ,
ערב הוקרה לעיתונאים במלחמת חרבות ברזל/יח"צ

עיריית באר שבע, איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל וחברת "יפעת", קיימו אמש (שלישי) ערב הצדעה לאנשי תקשורת שסיקרו ומסקרים את מלחמת "חרבות ברזל".

האירוע נערך בין היתר במעמד ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', נשיאת איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל נורית דאבוש, יו"ר איגוד דוברות ודוברי הרשויות המקומיות בישראל ודובר עיריית באר שבע אמנון יוסף ומנכ"ל 'יפעת' מידע תקשורתי, מני אברהמי.

באירוע נאמרו דברים לזכרם של אנשי התקשורת שנרצחו על ידי מחבלי חמאס בטבח 7 באוקטובר: צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" רועי עידן ז"ל וצלם "ישראל היום" יניב זוהר ז"ל. בנוסף, נשא דברים מפקד גל"צ לשעבר שמעון אלקבץ ששכל את בתו סיון ז"ל שנרצחה עם בן זוגה בביתם שבכפר עזה בטבח הרצחני.

את אות המופת קיבלו שלושה אנשי תקשורת: רמי שני, כתב גל"צ בדרום ועיתונאי ותיק שהציל עשרות צעירים ממסיבת הנובה. "הוא החליט להיכנס לתוך התופת, לדווח, ותוך כדי התקדמות הרגיש שהוא בסכנת חיים ממשית. במקום לסגת למקום מבטחים ולדווח משם, שני החליט לחלץ בגבורה רבה צעירים רבים מרעים לצומת אורים, ולאחר מכן חזר לשטח לחלץ עוד ועוד אנשים", נאמר בעת מתן האות. רגע מיוחד נרשם זכייה כששני כץ, שניצלה על ידי שני, עלתה לבמה והודתה לו בשם הצעירים שחילץ.

ערב הוקרה לעיתונאים במלחמת חרבות ברזל. יח"צ,
ערב הוקרה לעיתונאים במלחמת חרבות ברזל/יח"צ

הזוכה השנייה היא אילנה קוריאל כתבת הדרום של קבוצת ידיעות אחרונות ו-ynet. קוריאל, שהייתה גם אחת מחבריו הטובים של רועי עידן ז"ל. כשהבינה לקראת הערב שילדיו נמצאים עדיין בקיבוץ לבד בסכנת חיים, כלואים בביתם, היא דיווחה לכוחות הביטחון ולא זזה מפאתי הקיבוץ עד שג'יפ עם כוחות יהלום הגיע עם מיכאל ועמליה עידן שהתחבאו שעות על גבי שעות בארון. היא אספה את הילדים מפאתי הקיבוץ תוך שהיא נאלצת למצוא מחסה יחד עם הילדים.

העיתונאית השלישית היא אדווה דדון, כתבת תחקירים ומגישה בחדשות 12, שכבר מהקריאה הראשונה ירדה לדרום לתעד ולסקר את אירועי האימה. "דדון הגיעה עד לסביבת הטבח במסיבה ברעים, ובלי שום כוח צבאי שמגן מסביב משכה ניצולים מהשדות אחד אחרי השני כשמחבלים עדיין נמצאים בסמוך לנקודה שבה היא נמצאת בשטח", הוסבר בעת מתן האות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully