וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורידו כפפות: גם חדשות 12 נגד "סקר עמדות הנרצחים" של ערוץ 14

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 22:19

סקר שנערך עבור תוכניתם של אראל סגל ושמעון ריקלין בערוץ 14 בדק את העמדה הפוליטית של הנרצחים ביחס למקום מגוריהם. בחדשות 12 שידרו באופן חריג את הדברים והוסיפו "יחד ננצח". מטה החטופים: "סקר מניפולטיבי, מפלג, שקרי ומתיר דם". ומה עמדות החוקר שמאחורי המחקר?

חדשות 12 נגד "סקר הנרצחים" של ערוץ 14/מתוך ערוץ 12

באופן חריג, מהדורת חדשות 12 הקדישה הערב (רביעי) אייטם ביקורתי נרחב על ערוץ 14. מדובר בכתבה וסינק באולפן בו הסבירו במהדורה המרכזית אודות סקר ששודר בתוכניתם של אראל סגל ושמעון ריקלין בערוץ. הסקר בדק את הקשר בין העמדות הפוליטיות של הנרצחים והחטופים ב-7/0 לבין שיעורם מכלל ההרוגים. הסקר מצא כי שיעור גבוה של הנרצחים מגיעים מהמרכז- שמאל.

מי שביצע את "המחקר" בערוץ 14 והוצג כדוקטור לפיזיקה הוא ד"ר ליעד לוי, על עמדותיו ניתן ללמוד מסרטונים שהעלה לרשת.

מוקדם יותר היום גם עיתון ישראל היום התייחס לכתבה בחדשות 12, וצייץ "ללא בושה: סקר בערוץ 14 בדק את הסיכוי להינצל ב-7 באוקטובר לפי עמדה פוליטית".

אראל סגל ושמעון ריקלין בערוץ 14. צילום מסך, צילום מסך
אראל סגל ושמעון ריקלין בערוץ 14/צילום מסך, צילום מסך

לרוב לא נוהגים בחדשות 12, המובילים בפער של לפחות פי שניים מהמתחרים בערוצים האחרים (11, 13 ו-14), להתייחס באופן ביקורתי כלפיי המתחרים, או להתייחס בכלל. אלא אם מדובר בפולו-אפ לסיפור עיתונאי. הפעם האחרונה בה התייחסו לערוץ 14 הייתה לאחר פרסום בערוץ בו נטען שחיילים בגבול מצרים ערב המלחמה לכאורה קיימו יחסים.

בתחילת הכתבה הדגישה יונית לוי כי לרוב הם אינם מתייחסים לתכנים המשודרים אצל המתחרים באופן הזה, אלא אם מדובר בכתבת המשך כמו "התחקיר החשוב על מירי רגב שנעשה בחדשות 13". אלא שהפעם, הוסיפה, החליטו לחרוג ממנהגם. בסוף הכתבה הוסיפה בציניות: "יחד ננצח".

ד"ר ליעד לוי. צילום מסך, צילום מסך
ד"ר ליעד לוי/צילום מסך, צילום מסך
ד"ר ליעד לוי. צילום מסך, צילום מסך
ד"ר ליעד לוי/צילום מסך, צילום מסך

ממטה משפחות החטופים נמסר בתגובה: "מביעים זעזוע מהפרסום הערב בערוץ 14. מדובר בפרסום מניפולטיבי, מפלג, שקרי ומתיר דם. הניסיון להציג את אזרחי ישראל שנטבחו, נרצחו ונחטפו באסון אוקטובר על פי שיוך פוליטי, הוא מעשה פסול הפוגע ביסוד החוסן הלאומי שלנו, במשפחות הנרצחים והנופלים ובסולידריות הלאומית כלפי החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully