וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע השתלטות בן גביר: 57% מהציבור - "המשטרה מפיצה הודעות לא אמינות"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 14:54

מרכיב נוסף בהפיכת המשטרה לפוליטית: 19.3% מהציבור השיבו כי דוברות המשטרה מפיצה הודעות לא אמינות ולא מקצועיות כדי לרצות את השר בן גביר

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש לישיבת עבודה ראשונה עם המפכ״ל רב-ניצב קובי שבתאי. ינואר 2023. המשרד לביטחון לאומי,
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש לישיבת עבודה ראשונה עם המפכ״ל רב-ניצב קובי שבתאי. ינואר 2023/המשרד לביטחון לאומי

ברקע השתלטות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על המשטרה, והטענות להפעלת אלימות-יתר כלפי מפגינים ומשפחות חטופים, מתברר שגם הציבור הרחב לא מאמין למשטרה, ולהודעות היוצאות ממנה.

סקר של משרד WBN שנערך באמצעות איי פאנל, והוזמן על ידי תנועת התאוררות שפותחת במאבק נגד האלימות המשטרתית, בדק מה רמת אמון הציבור בהודעות דוברות המשטרה. הסקר כלל 647 משיבים מהציבור היהודי המהווים טעות דגימה של 3.85%.

לשאלה "האם אתה מאמין כי דוברות המשטרה פועלת באופן אמין ומקצועי", 28.7% השיבו כי דוברות המשטרה מפיצה הודעות אמינות ומקצועיות, ו-18.1% כי דוברות המשטרה מפיצה הודעות לא אמינות ולא מקצועיות כדי לחפות על תקלות הדרג המקצועי. 19.3% מהציבור השיבו כי דוברות המשטרה מפיצה הודעות לא אמינות ולא מקצועיות כדי לרצות את השר בן גביר. 33.9% השיבו כי אינם יודעים.

בקרב בעלי הדעה, 43.4% מהציבור השיבו כי דוברות המשטרה מפיצה הודעות אמינות ומקצועיות ו-56.6% כי דוברות המשטרה מפיצה הודעות לא אמינות ולא מקצועיות.

משאנה אורליק מנכ"לית ארגון התאוררות היוצא במאבק כנגד האלימות המשטרתית נמסר: "הנתונים על חוסר האמון בדוברות המשטרה הם מרכיב נוסף בהפיכת המשטרה לפוליטית. הגענו לסיטואציה בה רוב האזרחים לא מאמנים לגוף שאמור לשמור עליהם. אם ישראל חפצה בדמוקרטיה, עלינו למגר את תופעת הפוליטיזציה במשטרה המביאה לאירועי רדיפה ואלימות".

עימותים בין המשטרה למפגינים בצומת עזריאלי, 1 ביוני 2024. רויטרס
עימותים בין המשטרה למפגינים בצומת עזריאלי, 1 ביוני 2024/רויטרס

בן גביר בדרך להשתלט גם על דוברות המשטרה

מי שמשמש כדובר המשטרה הוא העיתונאי לשעבר אלי לוי. לפי פרסום ב"הארץ", בן גביר מתכנן למנות את נצ"מ אסי אהרוני, המשמש כקצין הסברה במשרדו, לתפקיד ראש חטיבת הדוברות של המשטרה.

בניגוד למבנה דובר צה"ל בו תא"ל דניאל הגרי משמש כמספר אחת בארגון, במשטרה רח"ט דוברות הוא התפקיד הגבוה והחשוב ביותר במערך. על רקע חזרת ההפגנות נגד הממשלה, מדובר בתפקיד קריטי בארגון. רח"ט דוברות הוא בדרגת תת ניצב, ומתחתיו בצמרת שני ניצבי משנה, אחד מהם הוא דובר המשטרה. כיום משמש בתפקיד לשעבר איש חדשות עשר אלי לוי. מתחת להם ממוקמים דוברי מחוזות שהם בדרגת סגן ניצב.

מאז ה-7/10 מי שמשמש כרח"ט הדוברות במשטרה הוא משה פינצ'י, שרק לאחרונה קיבל דרגת תנ"צ. לפי הערכות, פינצ'י מיועד לשמש כמזכירו הביטחוני החדש של בן גביר במשרד ולקבל דרגת ניצב.

לפני כן השלים השר לבט"ל בן גביר מהלך מוצלח מבחינתו, עם הדחת נציבת שב"ס קטי פרי ומינוי מ"מ מטעמו. ראש הממשלה נתניהו גיבה את המהלך, שעמד בניגוד להסכם ממשלת החירום, ובמחנה הממלכתי הצביעו נגד המינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully