וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מעצר שווא, ובארגון העיתונאים מאיימים: נגיש תביעה נגד המשטרה

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 16:30

איתי רון, עיתונאי הארץ ו-המקום הכי חם בגהנום נעצר בהפגנות נגד הממשלה הלילה. על פי העדויות הוא הזדהה כעיתונאי, ונעצר בעת שתיעד מעצר אלים של מפגין. מדובר בעיתונאי החמישי שנעצר מאז תחילת המלחמה

צלם "הארץ" איתי רון נעצר ומועלה לאוטוובס העצורים במחאה בתל אביב למען הבחירות. גיל לוין, אתר רשמי
צלם "הארץ" איתי רון נעצר ומועלה לאוטוובס העצורים במחאה בתל אביב למען הבחירות/אתר רשמי, גיל לוין

בארגון העיתונאים דורשים לחקור את מעצרו של איתי רון, צלם "הארץ" ואתר "המקום הכי חם בגהנום" בהפגנות נגד הממשלה הלילה. רון נעצר יחד עם עוד 11 מפגינים וארבעה חשודים בהפרת הסדר אחרי שחסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום והדליקו אבוקות. מהמשטרה נמסר שהיא תרשום להם דוחות בגובה 1,000 שקל על הפרעה לתנועה.

"אנו רואים בחומרה רבה מעצר עיתונאי ללא עוול בכפו, ותוך כדי ביצוע עבודתו העיתונאית. על פי העדויות שבידנו, איתי לא הפריע לפעילות המשטרה, הזדהה כעיתונאי, ונעצר בעת שתיעד מעצר אלים של מפגין. אנו דורשים לחקור לעומק את הארוע, להפיק לקחים ולהעביר מסר חד וברור לכל שוטרי ישראל כי העיתונאים הם שליחי ציבור ועל כן, אין לעצור ולעכב עיתונאים תוך כדי עבודתם", כתבו בארגון למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

"על המשטרה לאפשר לעיתונאים חופש תנועה נרחב ככל האפשר ואף לסייע להם אם עולה הצורך, כדי שיוכלו להעביר לציבור את המתרחש בשטח בצורה מיטבית. חופש העיתונות הוא תנאי לקיומה של דמוקרטיה, ולכן לא מתקבל על הדעת ששוטר יחליט על דעת עצמו לעצור עיתונאי בשל ביצוע עבודתו. אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו, לרבות הגשת תביעה נגד משטרת ישראל על מעצרי שווא של עיתונאים", הוסיפו.

רון הוא העיתונאי החמישי שנעצר מאז תחילת המלחמה. קדמו לו הצלם אייל וורשבסקי שנעצר ושוחרר אחרי זמן קצר (29.3.24), הכתבת והצלמת מרוואת אל-עזה שנעצרה בעקבות פוסטים (17.11.23), הצלם חמזה נעאג'י שנעצר ושוחרר אחרי מספר שעות (3.11.23) והעיתונאי אנס מוסא נעצר ושוחרר אחרי זמן קצר (19.10.23). בנוסף, אירעו לא אחת מקרים של תקיפה והדיפה של עיתונאים על ידי כוחות הביטחון.

מארגני ההפגנה נגד הממשלה בקפלן בתל אביב מסרו שלהפגנה הגיעו השבוע 160 אלף בני אדם. בהפגנה נשא דברים ראש האופוזיציה יאיר לפיד, לפני קהל של עשרות אלפי מפגינים. "כשהרחובות בוערים - השלטון נופל", אמר לפיד. במשך זמן מה חסמו מפגינים את נתיבי איילון. מארגני ההפגנה טוענים שמספר המפגינים בכל המוקדים גדל באופן משמעותי השבוע.

פעילי ארגון דורשינוי הקימו אוהלים בקפלן במיצג "איבדנו את הצפון" במחאה על הפקרת הצפון. המיצג כלל ביקורת דרכונים שמבהירה לעוברים ושבים כי הם יוצאים מגבולות ישראל, לצד אוהלים עם שמות ישובים מהצפון. מתנועת דורשינוי נמסר: "מאז תל חי לא הייתה הנהגה בישראל שאיבדה את הצפון כמו ממשלת ה-64, ששותקת בעוד הצפון בוער. די להפקרת הצפון, די לממשלה האנטי ציונית הראשונה". בתום ההפגנה הציתו המפגינים את האוהלים. "מה שאתם רואים כאן זה מה שקורה בצפון כל יום", אמרו בדורשינוי. מכבי האש כיבו את הדליקה, והמשטרה נכנסה לצומת.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך עימותים והפרות סדר שהתפתחו בהפגנה בלתי חוקית בליל אמש בצומת קפלן, הנ"ל נעצר ולאחר שהתברר כי הינו צלם עיתונות הוא שוחרר וזומן לחקירה בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully