וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוליה שמאלוב ברקוביץ' ביקשה להיפגש עם עובדי חדשות 13 - שסירבו

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 11:30

מנכ"לית חדשות 13 הנכנסת הזמינה את ועד העובדים להיפגש איתה. העובדים סירבו לשתף פעולה עם "מראית עין של יחסי עבודה ושיתוף פעולה במטרה לסדוק את החרם"

משרדי חדשות 13. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחאה בחדשות 13 נגד שמאלוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנכ"לית חדשות 13 הנכנסת יוליה שמאלוב ברקוביץ זימנה הבוקר (ראשון) את נציגי עובדי חדשות 13 לשיחה - ואלו סירבו להזמנה, כך נודע לוואלה ברנז'ה.

במכתב תגובה מטעם עובדי חדשות 13 נכתב: "על אף שאיננו מכירים במעמדך כמנכ"לית החברה ופועלים לבטל את עצם המינוי, החלטנו להשיב מטעמי נימוס להזמנתך להיפגש עמנו. אנו דוחים בתוקף הצעה זו, שיש בה משום ניסיון ליצור מראית עין של קשר בין נציגות העובדים לבין מנכ"לית שלתפיסתנו, מינויה לתפקיד אינו לגיטימי בהיותה: חסרת כשירות לתפקיד, בעלת זיקה פוליטית מובהקת, נגועה בניגוד עניינים ומי שנושאת על גבה 'קופת שרצים' של התבטאויות נגד נשים וציבורים אחרים בישראל.

"הדברים פורטו בהרחבה בעצומה שעליה חתומים בשמותיהם כ-150 מעובדי החברה, אשר נשלחה לדירקטוריון מיד עם החלטתו על מינוייך, ודומה כי אין עוד צורך להכביר מילים בעניין. את כל מאמציה משקיעה כיום נציגות העובדים בשאיפה להוביל להחלפתך בהקדם האפשרי, ובכך להשיב לחברת החדשות את הניהול העיתונאי, המקצועי ונטול הפניות שהיא זקוקה לו כל כך.

"למען הסר ספק, אנו דוחים את טענות הסרק שהעלית על היעדר עילות לסכסוך העבודה שעליו הכרזנו ביום א', 16.6, כמו גם על פעילות מתוך שיקולים שאינם ענייניים לכאורה. ככל שתרצי להעלות טענות נוספות בעניין, פתוחה בפנייך האפשרות לבוא בדברים עם עו"ד אמיר בשה, היועץ המשפטי של ארגון העיתונאים והעיתונאיות, ומכאן שאין כל צורך בקיום פגישה פרונטלית למיצוי הדיון בעניין".

יוליה שמאלוב ברקוביץ'. צילום: משה שי/פלאש 90, עיבוד תמונה
שמאלוב ברקוביץ'/עיבוד תמונה, צילום: משה שי/פלאש 90

ביום שישי עתרו עיתונאי החברה ביחד עם ארגון העיתונאים לבג"ץ כנגד הרשות השנייה ודירקטוריון חדשות 13, בבקשה לפסול את מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לניהול החברה. "מועצת המנהלים קיימה הליך מינוי לא תקין, בניגוד לסטנדרטים המוכרים להליך מינהלי תקין וראוי, בווודאי ביחס למינוי לתפקיד כה משמעותי. לא נקבעו ולא פורסמו תנאי סף, לא פורסם קול קורא, לא פורסמה רשימת מועמדים, ועדת האיתור הביאה לאישור מועצת המנהלים מועמדת אחת בלבד שאושרה לאחר דיון קצרצר", נכתב בעתירה.

"מינויה לוקה בחוסר סבירות קיצונית. מועצת המנהלים לא שקלה את היעדר ניסיונה המקצועי, את הביקורת החריפה שהובעה כלפיה ע"י מנכ"ל משרד התקשורת, את ההתנהלות הבלתי עניינית שלה נגד חברת החדשות שעלולה היתה להוביל לחיסול החברה, ואת עובדה שהניחה לשיקולים פוליטיים להטות את שיקול דעתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully