וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות הוריד מהאוויר ראיון מרכזי עם אורן סמדג'ה

עודכן לאחרונה: 11.7.2024 / 13:56

בידיעות אחרונות הורידו מהאוויר כתבה מרכזית שהתפרסמה לאחרונה במוסף "7 ימים" שכללה ראיון עם האב השכול הג'ודוקא האולימפי אורן סמדג'ה, בשל טענה לציטוטים לא מדויקים שנלקחו ללא רשות. הורדת כתבה מלאה היא צעד חריג

אורן סמדג'ה בידיעות אחרונות. צילום מסך, צילום מסך
אורן סמדג'ה בידיעות אחרונות/צילום מסך, צילום מסך

הרדיפה אחר אייטמים שנוגעים למשפחות חטופים או שכולות ממשיכה לייצר עימותים עם התקשורת המסקרת, המואשמת לא אחת בחוסר רגישות: בידיעות אחרונות הורידו מהאוויר כתבה מרכזית שהתפרסמה לאחרונה במוסף "7 ימים" שכללה ראיון עם האב השכול הג'ודוקא האולימפי אורן סמדג'ה, זאת בשל טענות לפרסום ציטוטים ללא רשות, שגם הופיעו בבאנרים לקידום הראיון. על הכתבה חתומה כתבת העיתון סמדר שיר.

מדובר במהלך חריג בו יורדת מהאוויר כתבה שלמה, כזו שאמורה לעבור בדרכה לעיתון המודפס לא מעט עיניים בוחנות. הכתבה הורדה כליל מהדיגיטל של העיתון ומאתר ynet.

לפי גורמים המעורים בפרטים, השיחה שנערכה עם סמדג'ה בעודו יושב שבעה על בנו, כללה ציטוטים שנלקחו בניגוד להסכמתו, וגם אלו שכן לא היו מדויקים.

בידיעות אחרונות בחרו שלא להגיב לפרטים. תגובתו של אורן סמדג'ה לא התקבלה.

זו אינה ההתנהלות הבעייתית מבחינה אתית הראשונה של שיר. בעבר, קרנית גולדווסר, אלמנתו של אודי גולדווסר ז"ל, שנחטף כחייל על ידי החיזבאללה, ביקשה לא להתראיין לתקשורת. על פי פרסומים, בזמן שגולדווסר נמנעה מלהתראיין הגיעה שיר לבית העלמין, הקשיבה לשיחותיה עם המנחמים, הפכה את הדברים לכתבה גדולה בידיעות אחרונות - וגולדווסר נפגעה מהתרגיל. במקרה אחר, פורסם כי שיר היתה זו שהתקשרה לרונה רמון, אלמנתו של אל"מ אילן רמון בעת שנפוצו שמועות על נפילת בנה, סגן אסף רמון. השיחה של שיר לרמון הייתה למעשה זו שבישרה לרמון על נפילתו של בנה.

אורן סמדג'ה בידיעות אחרונות. צילום מסך, צילום מסך
אורן סמדג'ה בידיעות אחרונות/צילום מסך, צילום מסך

רס"ל עומר סמדג'ה, בן 25, מגנות הדר, נפל בקרב במרכז רצועת עזה כתוצאה מירי פצמ"רים. בקרב בו נפלו, שלושה לוחמי מילואים נפצעו באורח קשה.

סמדג'ה הותיר אחריו גם בת זוג, נויה. אמא שלה כתבה לאחר נפילתו בחשבון הפייסבוק שלה: "בוקר קשה ומלא צער. עומר סמדג'ה שהיה בן הזוג של ביתי, נויה, נפל בקרב במרכז הרצועה. עומר היה בן בית אצלנו כמה שנים טובות ואהוב עלינו מאוד. ילד יפייפה עם נשמה טובה כלכך. תמיד עזר, התנדב במד"א ותרם יחד עם ביתי נויה היו נוסעים למשמרות ומצילים אנשים. לא נתפס. לא מאמינה שאני כותבת שורות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully