וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתיק גם מימין: התביעה הבאה של בן גביר - נגד ארגון שביקר אותו על שחרור מנהל ביה"ח שיפא

עודכן לאחרונה: 14.7.2024 / 10:21

במכתב לארגון הימין "החזית האזרחית" שהגיע לידי וואלה ברנז'ה מציין השר כי השימוש בתמונתו במסגרת מודעות "שוקראן בן גביר" שפורסמה לאחר שחרור מנהל ביה"ח שיפא נערך ללא אישור ובכך הפר את זכויות היוצרים. בן גביר דורש 100 אלף שקל פיצויים

מודעה של החזית האזרחית נגד איתמר בן גביר. החזית האזרחית, צילום מסך
מודעה של החזית האזרחית נגד איתמר בן גביר/צילום מסך, החזית האזרחית

בהמשך לקמפיין מימין שקורא לו לשנות מדיניות "ולחזור למדיניות ימין אמיתית", השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח לאחרונה מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים נגד תנועת הימין, "החזית האזרחית". התנועה עומדת מאחורי קמפיין תקשורתי מתמשך נגד השר בן גביר והממשלה במחאה נגד מדיניותם ודורשת מהשר ומהממשלה "לקיים מדיניות לאומית אמיתית".

במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, מציינים עורכי הדין של השר כי השימוש בתמונת השר במסגרת מודעות "שוקראן בן גביר" שפורסמה לאחר שחרור מנהל ביה"ח שיפא נערך ללא אישור ובכך הפר את זכויות היוצרים על התמונה. בעקבות כך תובע בן גביר 100 אלף שקל פיצויים.

במכתב התגובה מטעם החזית שנכתב ע"י עו"ד אילון עישר ממשרד סימון, עישר, דסקל ושות' נכתב כי כנראה שהשר לביטחון הלאומי של מדינת ישראל כולה, "סבור כי השלים כל משימותיו הלאומיות וכי מצב הביטחון הלאומי כה טוב, עד כי יש בידו הפנאי לעסוק במשלוח מכתבי התראה חסרי בסיס ומופרכים ולאיים בהטרדת מערכת המשפט בתביעות סרק".

עוד נכתב כי בתגובה כי החזית האזרחית "מבינה כי הביקורת הציבורית המופנית כלפי מרשך, אינה מוצאת חן בעיניו וכי מרשך היה שמח אם מדינת ישראל היתה מדינה טוטליטרית בה לא ניתן להעביר ביקורת על נבחרי ציבור וגם לא לפרסם תמונתם, כך שיוכלו לפעול במחשכים. דע עקא, כי מדינת ישראל הינה מדינה דמוקרטית בה מותר (ואף חובה) לבקרו להביע דעות על נבחרי ציבור, ודאי כאשר הם כושלים בתפקידם, באופן הגורם לאובדן חיי אדם.

לסיכום, ממליצים בחזית האזרחית לשר בן גביר "כי יתרכז בקיום המשימה הלאומית אותה קיבל על עצמו, תוך הפרכת הצהרות כוזבות בדבר יכולותיו, זאת תחת איומים מופרכים בנקיטת הליכי סרק חסרי בסיס".

איתמר בן גביר. באדיבות דוברות השר,
איתמר בן גביר/באדיבות דוברות השר

תנועת הימין "החזית האזרחית" שעומדת מאחורי הקמפיין מקדמת מחאה נגד מדיניות הממשלה הנוכחית ודורשת ממנה לקיים מדיניות לאומית, כשהמוקד כעת מתבטא במחדל שחרור מנהל בית החולים שיפא, מחמד אבו סלמיה. מקים התנועה הוא היועץ האסטרטגי והבעלים של קבוצת "רוזנבאום תקשורת", עופר רוזנבאום, שהקים את התנועה בתחילת מלחמת חרבות ברזל.

זהו אינו הקמפיין הראשון של "החזית האזרחית" כנגד בן גביר. לפני כחודש הוציאה התנועה חוברת בשם "המצפן של איתמר" וכן הוציאו קמפיין עם הסרטון "בן גביר, ימין אבל פחות", סרטון ביקורת לגבי התנהלותו של בן גביר ששילב משפטים כדוגמת "כהנא צדק אבל לא לגביך - סכנה חולשה יהודית לפניך".

מנכ"לית התנועה, דבורה גונן, איבדה את בנה דני ז"ל בפיגוע בשנת 2015. גונן פעילה שנים רבות נגד מדיניות מקלה למחבלים ובדרישה לענישה מחמירה כלפי מחבלים וארגוני טרור. בשבועות האחרונים היתה ממובילות המאבק בממשלה, שמאגפת אותה מימין ודורשת ממנה לקיים את הבטחותיה לציבור הימני שבחר בהם. לטענתה, הקמפיין החדש מתמקד בבן גביר לאור העובדה שהוא עצמו ממצב את עצמו כתור הדמות הניצית ביותר בממשלה, ולכן היא דורשת דווקא ממנו לשנות את התפיסה הביטחונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully